Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

Japanese Power

Donateur
En wat de laadproblemen van mij, ik snap dat je er van schrikt, maar gelukkig heb je er (nog) geen last van.
Er rijden genoeg Enyaq's rond waarbij de genoemde range en laadproblemen (nog) niet zijn opgetreden...
 

Japanese Power

Donateur
Het is en blijft elektronica. Ik denk dat daar het probleem in zit. En dat is net als met computers. Waarom heeft iemand vaker problemen dan z’n collega die dezelfde machine heeft.

Mijn Enyaq is vrij basic met niet veel extra pakketten. Maar ik denk dat juist de basis van de update van het OS te snel is uitgerold en nog niet goed getest is.

Iets wat we niet alleen nu bij Škoda zien, we hoeven alleen maar naar het broertje VW te kijken zonder buiten de deur te koekeloeren. Hoeveel nog veel grotere problemen waren er niet in basis met de ID3 in het begin.

Ik ben van mening dat het daar al misgaat. Bij de bron…
 

Japanese Power

Donateur
Ach ja. Ik zat langs de snelweg in m’n auto aan een FastNed snellader en het regende toen ik reageerde. De 1e snellader ging niet laden, niet met tag en niet met pasje. 2e snellader ging wel laden. Uiteindelijk 24kWh in 19 minuten geladen. Niet echt de mooiste topsnelheid voor een 300kW snellader…
 

jesse_s93

Donateur
@Japanese Power , ik heb ook iets vernomen over een recall. Is die toevallig op jouw auto van toepassing? Ik kwam die op het Tweakers forum tegen. Dit sluit weer aan bij de update die werd gemeld door @Ramonq voor specifieke modellen, aangezien er ook een module dient te worden gewisseld. Zie tevens post van vrijdag 16 december 2022 13:22. De recall lijkt via OTA te worden aangeboden, maar is ook voor de voorbereiding van OTA updates. Beetje verwarrend :sterretjes:

Hier kun je dat checken middels je chassisnummer: https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker
 

EdK

Forumguru
Dank @jesse_s93, ik had daarin mijn VIN al ingeklopt, maar mijne zit qua nummering lager in rang en valt buiten de boot...
DAt hebben we al eens eerder gehad met de ketting en de TSI 1,2
Vielen er ook een boel op deze wijze buiten de boot maar die toch de verschijnselen hadden en uiteindelijk toch de vervanging kregen...
Ook VAG is niet foutloos he !! zeker niet met software
 
Euhh.. ergens eind januari dacht ik.. of begin feb zou ook nog kunnen..

edit; 2 feb.
@hemi24 ; ja dat zal. Ik zou daar via de lease bericht van krijgen.. niks gehoord uiteraard.. ik was ff langs met de O3 destijds om wat te vragen en toen vroeg ik of die ME3 er nou al es was en dat was dus zo en heb toen meteen de afspraak gemaakt..
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
• Nu al aantal keren gehad dat de auto niet gaat laden als ik hem uit de app van de thuislader wil starten
• De connect verbinding met de auto via de servers van Skoda is nog vaak bagger
Ik merk de afgelopen weken overigens geen problemen meer met de Škoda Connect app. Lijkt nu een heel stuk stabieler te zijn dan voorheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EJO

Nieuw lid
Beste Allemaal, Hoop dat ik hier op de juiste plek ben. Dit forum is nieuw voor mij, maar wellicht kan iemand verder helpen.
Begin november 2022 is bij mijn Skoda Enyaq 80 de ME update uitgevoerd. Sinds dien is de laadsnelheid bij snelladen ongeveer gehalveerd. De auto laadt nog slecht ongeveer 65KWH per uur ipv de 125KWH van voor de update, laat staan de geprognotiseerde 135KWH. Ben al drie keer bij de garage geweest, maar ook na extra checks waarin wordt bevestigd dat de update correct is uitgevoerd en de snel laadfunctionaliteit aanwezig is blijf ik met het probleem zitten. In eerste dagen na de update wilde de auto ook thuis niet boven de 3,5KWH laden ipv reguliere 11,4KWH. Ook de app werkte niet meer goed. Het thuis laden en de app lijken nu onder controle en kan ik weer 11,4 KWH laden thuis, maar snel laad problemen is hardnekkig. Iemand met de zelfde problemen of tips om dit op te lossen?
 

EdK

Forumguru
@Japanese Power hier een mede lotgenoot !!??
Zie wel overeenkomsten dus denk dat jullie mekaar zeker kunnen helpen !
En misschien zelfs SKODA ermee helpen om zo uit die problemen te komen..
 
Bovenaan Onderaan