Software update lukt niet

BlackMamba

Nieuw lid
Heb net mijn Octavia in ontvangst mogen nemen

Maar in de garage lukte het al niet om de software update te installeren en ik kon ook niet inloggen met mijn Skoda account.
Dan maar gewacht tot thuis, maar hier lukt het ook niet.

Iemand een idee?

Kan je de boordcomputer opnieuw laten opstarten?

BlackMamba

Nieuw lid
Heb de boordcomputer al opnieuw opgestart, powerknop 10sec ingedrukt houden. Zonder resultaat.
Ik heb gewoon geen connectie met het internet, lijkt me. Wereldbol icoontje is grijs en heeft een rood kruisje....

Leuke eerste kennismaking met Skoda :nono:

:arghh:

hemi24

Forumguru
Boekje erbij en rustig van vooraf aan alle stappen netjes doorlopen.
Beetje jammer dat de dealer het gewoon niet netjes functionerend oplever..!

:arghh:

Patron

Forumguru
Voor de activatie moet de dealer in het dealerportal ook wel jouw auto op actief zetten. En dan moet in de fabriek dat ook gedaan worden, kan even overheen gaan...

Alpha

Donateur
En vooral niet proberen in te loggen met een draaiende motor. Volgens mij moet hij op contact staan. Motor mag in sommige scenario’s niet draaien.

jongetje

Forumguru
Welke software wil je updaten? Dat gaat in principe via de dealer. Alleen updates gaan mogelijk via verbinding.

Maar als alles goed werkt zou ik niet updaten...

BlackMamba

Nieuw lid
Ik krijg telkens een melding met software update beschikbaar, geeft ook aan dat daar probleemoplossingen inzitten. Dus die had ik graag geupdate.
Maar ook als (hoofd)gebruiker kunnen inloggen gaat niet, dat had ik ook graag in orde.

MY00

Senior Member
Sorry hoor, maar je mag toch eigenlijk wel van je dealer verwachten dat hij dit voor je oplost.
Zoals boven al geschreven, mocht je auto nog niet aangemeld zijn of er iets anders aan de hand is mbt de registratie van jouw auto, kom je hier zelf nooit uit.
Ik begrijp ook wel dat je niet terug direct terug wilt naar de dealer, maar bij een nieuwe auto mag je toch wel verwachten dat dit opgelost wordt.

Was jouw auto nu de eerste welke de dealer heeft uitgeleverd zou ik het wel begrijpen, maar de auto is toch al weer een tijdje op de markt.

BlackMamba

Nieuw lid
Het is ondertussen gelukt!
Onderweg naar het werk ging het wereldbolletje ineens naar actief. Update gedaan en account gekoppeld :dankje:

Nu een hoop veilige kilometers malen :yeehaa:

Bovenaan Onderaan