Software update lambdasensor?

StevenFabia2005

Nieuw lid
Goedenavond,
Ik ben nieuw op dit forum.

Mijn skoda fabia combi 1.2 uit 2005
Benzine, km stand 237.000 verder standaard. Heeft een probleem;
De motor sloeg af tijdens het schakelen of bij stilstand (draaiende motor, koppeling ingedrukt)

Toen:
Nieuwe EGR-klep bij de skodagarage.
Daarna bij een gewone garage een nieuw flexibel deel vd uitlaat.
Lambda sensoren zijn nagekeken (waren nog ok)
Het oranje "motorlampje" brandt continu.
Hij rijdt meestal wel zonder gedoe. Soms wel 1000 km. Maar af en toe slaat hij gewoon af als ie de kans krijgt.
Het enige dat dan helpt, is de stekker van de EGR-klop losmaken.
Als ik de stekker dan weer aansluit, rijdt ie weer gewoon.

De (gewone) garage zegt dat er mogelijk een softwareupdate voor de lambda-sensor gedaan moet worden.

De auto is verder helemaal nagekeken en de gewone garage kan niets vinden.

Heeft iemand advies?
Bestaat dat? Een softwareupdate voor de lambda-sensor?

Akvast bedankt.

Steven
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ha Steven,

Diesel of benzine, als het kan ook meer specs van de motorisering, km-stand en dergelijke.
O ja, een meet en greet wordt zeer op prijs gesteld hier ;).

Johan


Edit: post is aangepast zie ik...
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Lambda sensor is een sensor en is geen stukje sofware lijkt met dit niet echt mogelijk. daarnaast al is de Lambda stuk dan blijft de motor lopen en krijg je een storing. Ik zou het dus ergens anders in gaan zoeken. Lees hem uit als de storing optreed of er iets zichtbaar is. Lijkt iets met je gasklep te zijn of een sensor voor stationair regeling
 

StevenFabia2005

Nieuw lid
Ok! Dankjewel. Het rare is: als ik de EGR-klep loskoppel (stekkertje eruit) loopt ie sowieso. De afgelopen weken liep hij ook met de stekker van de EGR aangesloten. En nu ga ik met mijn grijze vriend even door de wasstraat, slaat ie weer af! Zoals ik schreef: de skodagarage heeft de EGR klep in augustus vervangen. Een ander mankement zou dan toch opgevallen zijn?
 

Duijzer

Donateur
Als je de EGR klep uitschakeld, blijkt het probleem er niet te zijn. Dus logisch gedacht is de EGR klep dan het probleem. Als de garage die vervangen heeft is hij óf weer kapot (waarom dan..?) óf de garage heeft iets niet goed gedaan. Ik zou eens even terug gaan naar de Skoda dealer, als hij weer storing heeft, en dan even uitlezen welke storingen optreden.
 
Bovenaan Onderaan