Software update 1.2 tdi doen of ff wachten?! Ervaringen + of -

Barkie

Nieuw lid
Ik begreep dat de software update van de 1.2 tdi soms geoptimaliseerd wordt. Ik hoor veel meer negatieve dan positieve reakties. Wat is de laatste status? Updaten of toch nog ff wachten?
 

Wouter1

Forumguru
Ik rij zolang mogelijk door met de orginele sjoemelsoftware. Pas als het verplicht gesteld wordt door de RDW laat ik de software updaten. Ervaring met de update heb ik niet, maar voorkomen is beter dan genezen... En mijn auto rijdt nu goed, dus ik zie geen reden om er nu iets aan te laten veranderen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb mijn Greenline 1.2TDI destijds laren updaten. In die toestand heb ik er 45 km snelweg mee gereden (van Assen naar VVT in Marum). Dat is natuurlijk een "ervaring" van niks, maar ik had toch de indruk dat hij een haartje levendiger op het gas reageerde.

Bij VVT is een tuning uitgevoerd en de EGR weggeschreven. Dat reed echt een stuk prettiger,zelfs al ben ik niet iemand die voortdurend het onderste uit de vermogenskan wil halen.

Maar ja, een paar maanden later kwam de Seat Leon ST in mijn leven en dat veranderde alles...
 

laagvlieger

Forumguru
Hier ook de software update laten uitvoeren. Auto reageert nu beter bij lage toerentallen (onder de 2000 toeren) Waar het vroeger dus 'doods' aanvoelde, wilt die nu wel een beetje vooruit. Verder geen verschil in geluid of verbruik merkbaar.

Heb me wel lichtjes laten overtuigen door de 24 maanden garantie die Skoda geeft aan klanten die deze update laten uitvoeren (geldt wel alleen in België volgens mij?) EGR gaat toch een keertje stuk, dan maar liever eerst gratis laten vervangen. En als die stuk gaat na de garantie, kan ik die alsnog laten wegschrijven door een tuner.
 

franklin polo6r

Nieuw lid
mijn auto was net gedaan toen ik m kocht. met storing tot gevolg. direct afspraak met de tuner gemaakt egr off 25pk+
1.2 tdi blijft een traktor maar wel een verbetering ten opzichte van 75pk. qua zuinigheid geen verschil!
 

fugitibo

Actief lid
Ik heb van de skoda dealer in deventer vernomen dat de updaten stil is gelegd.
Ze konden mij niet vertellen waarom .

Ik heb de egr ook laten weg schrijven, maar vorige week toch moeten laten vervangen dus ik twijfel of het wegschrijven wel zin heeft .

25 pk erbij is wel weer beter .
 

greenlinediesel

Senior Member
Niet doen!

Ik heb de sjoemel update laten uitvoeren, ongeveer ~22.000km later de EGR naar de maan.
Vervangen zou ongeveer 1100 euro gaan kosten bij de dealer. PON kon niets voor mij betekenen daar ik normaalgesproken het onderhoud niet bij de dealer laat uitvoeren. Wel eerst oproepen voor een update en vervolgens je laten zitten met het gedoe..... Skoda auto's vind ik fijn - de dealers die er an vast hangen niet.

Ik heb de EGR laten wegschrijven en gelijk de auto laten chippen. Had ik veel eerder moeten doen. Motor loopt veel soepeler, en het extra vermogen en koppel (27pk + 35nm) is ook genieten..... Ik kan het aanraden! (niet de update dus)

EDIT: Mijn huidige kilometerstand is 183.XXX
 
Laatst bewerkt:
Nee nee, niet doen, erg veel klachten na de update en veel storingen.
Gewoon lekker uit laten schrijven, dat is veel beter dan wordt hij ook niet meer gebruikt, en daarbij heb ik m gelijk laten tunen naar 105pk dat is dan +30pk en 40nm.
Daar knapt hij wel van op.
Mijn km stand is nu 216xxx en ten tijde van tuning was 173xxx
 

Barkie

Nieuw lid
Nee, ben er nog niet uit updaten of niet. Heb zelf niet gehoord dat updaten gestopt is. Op extra problemen zit ik niet te wachten. Heeft iemand ervaring met vtune in Huizen?
 
Bovenaan Onderaan