software problemen skoda octavia

didi_groot

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb een octavia rs hybride
en ondervind onder andere de volgende storingen:
- parkeer functie is momenteel niet beschikbaar
- travel assist
- storing aandrijf systeem; melden bij werkplaats
- navigatiescherm blijft zwart
- radio / speakers doen het niet
- telefoon connect niet meer draadloos
- bij achteruit rijden gaat auto in noodrem
- nood-alert tijdens rijden op snelweg (om niets)
- melding: neem stuur over (terwijl deze met twee handen wordt bestuurd)
- parkeer sensoren uit geschakeld
- parkeerhulp uitgeschakeld
- flikkerend digitaal display
- lijkt meer te verbruiken...

Kan iemand me helpen, of vertellen hoe ik Skoda er van kan overtuigen om hier iets aan te doen of tegemoet te komen.
auto altijd bij de dealer geweest.
Maar de laatste tijd wordt het steeds erger, Geen gemak meer in het rijden!

Met vriendelijke groet,

Didi

IMG_8344 Medium.jpeg
-
 
Laatst bewerkt:

didi_groot

Nieuw lid
De auto is terug geweest voor alle terug roep acties. De dealer geeft aan dat ze wachten op de juiste software update...
Software versie: 1896
Tussentijds krijg ik af en toe wel een melding dat de software wordt bijgewerkt, echter blijf ik wel in een soort van arre slee rijden die te pas en te onpas rinkelt
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@didi_groot Heb jij die meldingen (met name over de travel assist - leuke misspelling in je post trouwens) altijd? Bij mijn Golf, ook op 1896) af een toe een rit met veel meldingen, nu al twee weken geen enkele melding.
@Rainesh Dus 1940 helpt, in plaats van een nieuw stuur?
 

didi_groot

Nieuw lid
Ik heb zojuist een afspraak weten te krijgen bij de dealer. Die gaan een openstaande camera terugroep actie uitvoeren. Hoop dat de parkeer meldingen er dan uit zijn en dat ook mn cruise control weer in werking kan worden gesteld... :rolleyes:
 

Rainesh

Forumguru
@didi_groot Heb jij die meldingen (met name over de travel assist - leuke misspelling in je post trouwens) altijd? Bij mijn Golf, ook op 1896) af een toe een rit met veel meldingen, nu al twee weken geen enkele melding.
@Rainesh Dus 1940 helpt, in plaats van een nieuw stuur?
Je hebt twee software updates nodig. Eentje voor je front camera vanwege de lane assist meldingen en ander voor je media systeem. Versie 1941 (1940 was een typefout)
 

didi_groot

Nieuw lid
Nou gezellig. De travel assist doet het nu helemaal niet meer.....
Dus je brengt de auto weg voor een terug roep actie... en krijgt hem terug met nog meer ellende.
Geen nieuwe software versie er op gezet. Wordt beweerd van wel. Gelukkig hebben we de foto's nog...
 

jongetje

Forumguru
Het blijft allemaal een vage bedoening met al die versies e.d. en dan nog blijkbaar subversies die geen nummer hebben (blijkbaar is er een schaarste in nummers bij Skoda).
Wel balen @didi_groot dat een terugroepactie juist voor verstoringen zorgt. Ik zou er snel mee teruggaan, je hebt tenslotte garantie op een reparatie.
 

jongetje

Forumguru
@Rainesh dat bijv. de over the air updates niets als versie nummer worden getoond en zichtbaar via het menu. Is veel transparanter en duidelijker.
 

Tees

Donateur
Tsja, in principe is dat ook niet iets dat de gemiddelde consument erg veel interesseert. Alleen mensen die wat meer willen weten en/of mensen die tegen problemen aanlopen kijken daarnaar. En dan is t logisch dat ze niet alles in de MMI zichtbaar maken, er is tenslotte ook zoiets als VCDS.
 
Bovenaan Onderaan