Software probleem Octavia

Pjoter59

Nieuw lid
Heeft één van jullie het volgende wel eens meegemaakt en wat is daarvan de oorzaak. Mijn Octavia is van 2022 en is een iV.

Ik krijg een veelheid van alarmberichten en de auto komt niet meer van z’n plek.
Ik heb ook een video met een snel achter elkaar opvolgend hoeveelheid van berichten, maar die kon ik op dit forum niet plaatsen.
Die berichten lopen van wegrolgevaar (ik sta op een vlak stuk ) tot een versnelbakprobleem en motorschade.
De garage heeft het nog niet gevonden, wellicht dat dit forum iets oplevert.
Peter
IMG_6812.jpeg

Bijlagen

• IMG_6811.jpeg
    IMG_6811.jpeg
    1 MB · Weergaven: 16
  • IMG_6807.jpeg
    IMG_6807.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 16

hemi24

Forumguru
Uitlezen geeft een eerste goede aanwijzing lijkt mij? Heb je al gevraagd welke foutcodes er naar voren komen?

• Leuk
Waarderingen: Tees

Bakkertje

Forumguru
Was er niet een bekend probleem met de standenschakelaar van de versnellingsbak?
Zou wellicht een verklaring kunnen zijn?

Edit: Deze bedoel ik:

niekz

Actief lid
Welkom, even voorstellen kan men hier zeer waarderen.

Mbt die melding: heb hem wel eens voorbij zien komen, auto uit/aan en was bij mij verdwenen.

Pjoter59

Nieuw lid
Uitlezen geeft een eerste goede aanwijzing lijkt mij? Heb je al gevraagd welke foutcodes er naar voren komen?

Wegenwacht is inmiddels langs geweest en heeft geconstateerd dat er een drietal fouten inzaten, maar daarmee was motorstoring lampje niet weg.
De suggestie die genoemd wordt en één van de andere reacties en die eerder had gehoord, zijnde het schakelmechanisme die de automaat aanstuurt wordt nu onderzocht.
Dit schijnt een Skoda / VAG probleem te zijn die eerder is geconstateerd.
Dus ik heb goede hoop dat het nu wordt opgelost.

Toch bedankt voor alle reacties. Mocht het toch wat anders zijn kom ik alsnog in de lucht met het ‘echte’ probleem.

Bovenaan Onderaan