Software issues

Peter vd Peer

Nieuw lid
Ik heb mij Enyaq nu een paar weken en verbaas me hier en daar over de software:
- dat de Lane assist niet blijvend uitgeschakeld kan worden is elders al beschreven.
- dat het aanmelden van een gastgebruiker niet lukt (ik kom in een loop)
- dat er uberhaupt slechts één hoofdgebruiker kan zijn, en verder gastgebruikers. (Waarom niet gelijkwaardige gebruikers?)
- dat ik na kort uitstappen opnieuw moet bevestigen wie er rijdt. (Laat dat toch gewoon de vorige persoon zijn …)
en of ik carplay wil gebruiken?
- Je zou verwachten dat bij een bestuurders-wissel ook een andere telefoon gekozen wordt

zijn er andere rarigheden die onoplosbaar zijn en om een update vragen?
 

Jdbigg

Senior Member
Ja, heel wat. Zo is de navigatie software wat mij betreft naadje, die gebruik ik al lang niet meer. Die geeft regelmatig volstrekt onzinnige routes, bijvoor omdat in de kaart bepaalde afslagen van de autoweg ontbreken. Verder blijft mijn multimedia systeem regelmatig hangen en kan ik het alleen herstellen met een harde reset. Ik vind de Enyaq een heerlijke auto, maar aan de software moet nog heel wat gebeuren. De bij verkoop beloofde OTA updates zijn er na 16 maanden ook nog altijd niet. De laatste belofte is dat we komend jaar een grote update krijgen. Ik wacht af, maar veel vertrouwen heb ik daar niet in. Software is de achilleshiel van het VAG concern…
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Kaartmateriaal wordt (al dan niet binnen het concern) ingekocht, en software en autobouwers is bijna nergens een goede combinatie gebleken.
 
Ik krijg in MYSkoda app melding dat popties niet vergrendeld is en raam open staat. Wat niet het geval is. dit is dus niet echt geruststellen als het nu eens echt zou voorkomen dan reageer je dus niet.
 
Ik krijg in MYSkoda app melding dat popties niet vergrendeld is en raam open staat. Wat niet het geval is. dit is dus niet echt geruststellen als het nu eens echt zou voorkomen dan reageer je dus niet.
Dat heb ik ook wel eens. Maar zodra ik op vernieuwen druk is het bij mij weg.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt. Bij mij ook niet alhoewel ik wel de laatste versie heb. Ga er vanuit dat er vanuit dat het te maken heeft met de huidige softwareversie van de Enyaq. Zie ook de screendumps vanuit de AppStore.

34C86015-BD8D-44E9-8E2A-FDB94A527ED2.jpeg 49ECBDA2-D950-4476-B506-7532356AEAEA.jpeg
 
Bovenaan Onderaan