Snelwegknipperlicht (comfort-blinken) Instellen aantal keer (4x ipv 3x)

Bij sommige auto schijnt het te kunnen, dat het snelwegknipperlicht 4x knippert ipv 3x. Dit is in te stellen via vagcom, maar verschilt per auto. Iemand een idee of dit (en waar binnen vagcom) mogelijk is voor een superb 2 of octavia 2?
 

andrehj

Forumguru
Uit een Duits zusterforum:
-Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 10 Anpassung > Kanal 31 > alter Wert 3
(3x Blinken; Standard) > Wertebereich zwischen 1-5 eintragbar.
Das dann abspeichern.
Danach in die MFA ins Menü "Licht und Sicht" und unten auf Werkseinstellungen gehen.

Suc6.
 
Uit een Duits zusterforum:
-Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 10 Anpassung > Kanal 31 > alter Wert 3
(3x Blinken; Standard) > Wertebereich zwischen 1-5 eintragbar.
Das dann abspeichern.
Danach in die MFA ins Menü "Licht und Sicht" und unten auf Werkseinstellungen gehen.

Suc6.

Wat heeft die laatste zin: 'Danach in die MFA ins Menü "Licht und Sicht" und unten auf Werkseinstellungen gehen.' ermee te maken? Moet je in de boordcomputer de fabrieksinstellingen terugzetten nadat je via vagcom deze aanpassing gedaan hebt? Klinkt onlogisch..
 

JayBee

Nieuw lid
Ik heb het op mijn O2 EBL ook met vagcom ingesteld. Maar blijft ook steeds 3x knipperen...
Zelfde probleem dus..
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heeft Adjego dit voor verschillende mensen al eens gedaan, dus misschien Ad (na Gerrit Speek het VCDS-orakel :winkie: ) eens vragen.
 
Hummm...ik moet straks nog even kijken of het nu wel functioneert nadat de auto een geruim aantal uren stilgestaan heeft..
 
Ok, bij mij functioneert het na het volgen van andrehj zijn instucties niet. Hoe kan ik forum-lid adjego vinden?
 

adjego

Actief lid
Heb ik getest, maar werkt niet. Ze blijven 3 keer knipperen.

Je moet na het wijzigen in de software, een keer je "Light And Vision" resetten naar Factory defaults.
Als je dat hebt gedaan, moet je je CH en LH wel opnieuw de tijd van instellen, maar je knippers gaan dan wel 4 keer.


@Baartje, geduldig wachten voordat hij een keer het topic leest...:D
 
Thanks adjego! Dit viel nog niet eens onder wachten:tongue:
Moet dit direct na het resetten van de waarde met vcds of kan dat nu een dag later ook nog? De waarde staat nogsteeds op 4 ipv 3...Neem aan van wel toch?
 

adjego

Actief lid
Als hij idd nog op 4 staat, zou ik verwachten dat je daarna ook nog de reset kunt uitvoeren. Hierna zou hij netjes 4 keer moeten knipperen.
 
Inderdaad, even resetten van de licht-instellingen in het maxi-dot en het snelwegknipperlicht knippert 4x! Was ook niet nodig, vagcom nog aan te sluiten, alleen resetten was genoeg!
Nu heb ik het gereset met 1 sleutel, maar instellingen worden per sleutel opgeslagen. Heb ik dit nu gereset voor 1 sleutel of pakt hij nu automatisch het 4x knipperen ook bij de andere sleutel? Ga ik vanuit van wel toch?
 

Antera

Donateur
Ik ook weer wijzer en nu ook de reden waarom hij het niet doorzet als je het wel wijzigt in vagcom maar niet de reset doet. Wel vaag eigenlijk aangezien de golf6, polo enzo daar geen last van hebben. Toch weer eigenaardig skoda kwaaltike
 

adjego

Actief lid
Hier heeft de Golf 6 ook gewoon last van. Daar heb ik het juist vandaan. Iedere Golf 6 MY2011 die bij mij langs is gekomen, en deze wijziging wilde hebben, moest ik eerst een factory reset doen, voordat de richtingaanwijzers 4 keer knipperden.
 

Antera

Donateur
Van de week nog GTI 12010 gehad en en nieuwe polo 9R en beide werkte meteen na activatie. Zou niet in het bouwjaar moeten zitten lijkt me maar zal erop letten van de week komt er weer een golf 6 2010 :laugh:
 
Bovenaan Onderaan