Amundsen Snelheid SD kaart

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Zwolly1970, 10-03-2019.

1. Zwolly1970

Zwolly1970 Senior Member

Ik wil voor mijn muziek een SD kaart gaan gebruiken.
    Gelden er eisen v.w.b. snelheid en maximale opslagcapaciteit van de SD kaart?

Ik moet een nieuwe aanschaffen, dus doe het graag meteen goed?
    Voorkeur gaat uit naar 32Gb of 64Gb SD kaart.

Graag jullie reacties.

2. RonaldSkodiaq

RonaldSkodiaq Senior Member Donateur

Stop de SD kaart erin die in je instructieboek staat. Niet groter en let op het type anders is de kans heel groot dat hij niet herkent wordt.

3. delmoral

delmoral Lid

Voor uw muziek kan je gewoon alles gebruiken. Op mijn (gekregen) kaart van 64 gb staan er meer dan 5000 liedjes op en ze is nog niet vol. Op een kaartje van 8 gb moet je ongeveer een kleine 1000 songs kunnen plaatsen. Dus mijn raad ,begin maar met een klein kaartje.Opmerking,blijf van uw gps sd kaartje af, die moet origineel blijven.

4. Zwolly1970

Zwolly1970 Senior Member

Die is en blijft idd orgineel.

Welke leessnelheid gebruik je @delmoral ?

5. delmoral

delmoral Lid

Ik heb een 3 tal kaartjes, ze werken alle 3,en op mijn sandisk extreme van 8 gb staat er 30 mb /sec. op de andere(32 EN 64) staat er niks op

6. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Voor muziek volstaat nagenoeg elke snelheid: zolang het meer is dan de bitrate van het bestand.
    Zelfs voor de bestanden zoals ze op CD staan is 10 tot 12 Mb/s (ruim) voldoende, en elke vorm van compressie verkleint die vereiste waarde evenredig.

delmoral vindt dit leuk.
  7. RonaldSkodiaq

RonaldSkodiaq Senior Member Donateur

@Zwolly1970 wil een NIEUWE SD kaart kopen voor muziek en vraagt of er eisen zijn aan de SD kaart.
    De meeste ouwe meuk zal werken maar de nieuwere typen SDXC werkt in de Columbus niet. Ik heb een SDXC van 64Gb nieuw gekocht en deze wordt niet herkend. In het instructieboek staat dat alleen SDHC max 32Gb werkt en dat klopt ook.
    Daarom, kijk in je instructieboek en koop een SD kaart die geadviseerd wordt.

8. Zwolly1970

Zwolly1970 Senior Member

Bedankt voor de reacties...

Reden van de vraag: ik heb (nog) geen instructieboekje ter beschikking, want de auto moet ik nog krijgen en m'n leaseauto is reeds ingeleverd.

Anders had ik de vraag niet gesteld...

9. Rallye

Rallye Forumguru

10. jongetje

jongetje Senior Member

Ik heb een 128GB kaartje in mijn amundsen van oktober 2016 en werkt prima. Wat betreft de snelheid is echt elk kaartje ruim voldoende. Die maximale 320kbit/sec. voor een mp3 is peanuts voor elk SD kaartje. Duurt hoogstens wat langer om te vullen.

11. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Bij mijn Passat raakte na verloop van tijd bestanden beschadigd op de SD kaart (ik gok door de temperatuur). Daarna kaart opnieuw geformatteerd en na het vullen met muziek op de schrijfbeveiliging gezet. Sindsdien geen problemen meer gehad. Voor mij is 16 GB meer dan voldoende om muziek op te parkeren, maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel muziek je mee wilt nemen in de auto..

Deel deze pagina