Snel afslaan 1.9 TDI

Hallo allemaal,

Gisteren was het zover, onze O2 combi elegance 1.9 TDI stond klaar bij de dealer, wat een pracht kar.
Heerlijke diesel en een hele verbetering tov van de toch al niet slechte O1 combi die we hebben achtergelaten.

Maar wat we wel opvalt is dat de motor snel afslaat bij lage snelheid in de tweede versnelling.
Op zich geen minpunt, maar wel even wennen (tov 1.6 benzine).
Wie heeft de zelfde ervaring.

Hoewel ik bij de eerste kilometers begon te te twijfelen om de 1.9 te tunen (want wat is de motor bij de les) denk ik dat het toch zo'n slecht idee niet is, of hebben jullie andere ervaringen/meningen.

One Happy Rider
 

Wiseguy

Actief lid
Collega's van me kiezen voor de 1.9TDI en chiptunen 'm dan naar 135PK.... je hebt dan nagenoeg dezelfde hoeveelheid paarden onder de kap als de 2.0TDI, maar je mist dan de 6e versnelling. Ik heb zelf wel gekozen voor de 2.0TDI, maar ik zou anders ook zeker hebben gekozen voor de chiptuning optie voor de 1.9TDI.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot die van mij wordt geleverd.... nog een weekje of 10 wachten in ieder geval.. /forum/images/graemlins/frown.gif

Veel plezier met je nieuwe Octi2
 
Dat gevoel van dat je motor snel afslaat heb ik ook gehad toen ik net mijn Golf (met de zelfde motor als de skoda) kreeg. Hij sloeg toen erg vaak uit. Maar ja dat went snel. Hij is gewoon wat gevoeliger.

Met gedachte gang van tunen loop ik al een jaar. Had ik het trouwens toen maar gedaan. Krijg nu een skoda met de zelfde motor. Dus als ik toen toch de powerbox had genomen, kon ik hem nu gewoon overplaatsen.
 

VEEJAY

Forumguru
In het begin sloeg mijn skodaatje ook een paar keer uit (daarvoor reed ik een zwaar chipte Toledo met koppel tot aan de gloria.)

Nu ken ik de auto beter en gebeurt het niet meer.
 

Ralph

Lid
Ik rij zelf de 140PK TDI gechipt, echt een monster op de weg! Maar het snel afslaan is inderdaad ook bij deze motor. Gewoon een kwestie van wennen....
 

higgy

Forumguru
Troost je, ook ik liet m'n 1.6 benzine de eerste dagen wat vaak afslaan. Inmiddels gebeurt dat helemaal niet meer. Blijkbaar wennen aan de koppeling...
 

Arjen

Actief lid
Ik laat de motor nog regelmatig afslaan in de achteruit. Volgens mij een kwestie van te weinig gas geven.
 

Ralph

Lid
Ik heb nu 185PK en rond de 410NM koppel. Ik ben lid van de TDI club en heb het daarom via chipmeister gedaan. Prijs is iets wat je beter zelf even na kan vragen!
 

vw125

Forumguru
Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem /forum/images/graemlins/blush.gif.
Heb men Skoda nu ongeveer een tweetal maanden en heb het nog maar(of al) tweemaal meegemaakt.
Is ook mijn eerste diesel na vier jaar met een Gti gereden te hebben.
Zal wel door mij komen dan( nog een beetje wennen mss ).

Grtz vw125
 

Karstieman

Forumguru
Ik heb geen problemen met mijn Leon 1.9Tdi.
Volgens mij is het toch gewenning. En ik denk dat jullie de koppeling te snel op laten komen. Aan het gas ligt het volgens mij niet, want je kan bijna wegrijden zonder gas en puur op de koppeling /forum/images/graemlins/smile.gif
 

octofreak

Actief lid
Ik ben inmiddels de trotse bezitter van de 2.0TDI en ik kan zeggen geen enkel probleem met afslaan, niet eens de neiging tot.
 

VEEJAY

Forumguru
ik had twee keer afslaan, door mijn schuld, dat kwam meer door de lichtere koppeling tov de toledo. ff wennen.
 
Bovenaan Onderaan