Sneeuwkettingen?? 17" Crystal

erikkie

Senior Member
hoi,

Ik heb een octavia 1.4 tsi combi EBL raceblue besteld met 18" alaris. Levertijd nog niet doorgekregen van dealer, volgens brief LM week 51?? :banghead:

Voor de winterbanden heb ik onderstaande velg maar als accessoire meegeleasd.

Lichtmetalen velg 6.0J x 17" Crystal
voor 205/50 R17 banden, zilver design
(5E0 071 496A 8Z8)*
Geschikt voor sneeuwkettingen.

Is 205/50 R17 beetje een gangbare maat, zodat ik gewoon makkelijk ergens een setje sneeuwkettingen kan kopen?
 

CoesDoes

Forumguru
Gaat de combinatie 17" en sneeuwkettingen wel lukken?
Zie deze discussie: http://www.skodaforum.nl/forum/thre...-bijbehorende-leuke-velgen.19287/#post-289670
De Crystal is de enige 17" velg waarbij Skoda zelf aangeeft dat sneeuwkettingen kunnen, dit is de enige 17" velg met 6J uit de Octavia folder (en heeft ook 205 banden ipv 225).

Is 205/50 R17 beetje een gangbare maat, zodat ik gewoon makkelijk ergens een setje sneeuwkettingen kan kopen?
Dat is een redelijke gangbare maat. Ik heb zelf jaren geleden een setje Pewag Sportmatik SMX73 gekocht, vooral vanwege de grote variatie in wielmaten waar deze op te gebruiken zijn, toevallig staat er nu een setje op Marktplaats. Het is een ouder type, maar vermoed dat ze indien nodig nog wel zullen voldoen
 

andrehj

Forumguru
205/50R17 op die 6J velg is inderdaad de enige mogelijkheid om zowel op een S2 als een O3 op 17" sneeuwkettingen te kunnen gebruiken.
En de maat van die sneeuwketting lijkt me sowieso geen probleem, want volgens mij is dat dezelfde maat als die voor de 205/55r16 (zelfde breedte en diameter, en volgens mij zo'n beetje de meest voorkomende winterbandmaat).
 

erikkie

Senior Member
thx voor de reacties, zal wel goedkomen dan! en anders moet skoda het maar oplossen, die zeggen dat montage kettingen mogelijk is. Maarja het is nog 30 graden en ik rijd voorlopig nog met oude octavia op zomerbanden :laugh:
 
Bovenaan Onderaan