Superb 3 SmartGate

gdisselkoen

Forumguru
Afgelopen vrijdag naar België afgereisd om de SmartGate module in te laten bouwen. Wat een bijzondere mogelijkheden heeft de module!
De auto ging de werkplaats in als een Superb III Combi, buisiness grey, en kwam er uit als een Octavia III hatchback Brilliant Silver. Met Belgisch kenteken. Daarnaast waren ook nog het panoramadak en de DSG verdwenen.
Aangezien ik dit effect niet verwacht had, en ook de dealer op z'n zachts gezegd flabbergasted was, is de module weer uitgebouwd in de hoop dat dit een reverse effect zou hebben. Gelukkig was dit ook het geval.

Nu het ware verhaal.
Na het inbouwen van de module bleek de computer niet (goed) meer te werken en wilde de auto niet meer starten. Ik heb toen een vervangende auto mee gekregen. Aangezien de inbouw bij een Belgische dealer plaats vond, was dit een auto met Belgisch kenteken. De dealer wilde ondertussen het probleem gaan onderzoeken en oplossen, en dat kon nog wel even duren, vandaar de vervangende auto.

Aan het begin van de middag kreeg ik een belletje dat ik mijn auto weer op kon halen en wel in de staat zoals ik deze binnengebracht had. De SmartGate module hebben ze er weer uit gehaald omdat het probleem te complex was en er geen zich was dat het op korte termijn opgelost kon worden. Zodoende de auto weer opgehaald en de leenauto ingeleverd.

De SmartGate module is een orgineel Skoda accessoire en voorzien van een installatie handleiding. Ondanks dat de handleiding gevolgd is, werkte het niet. De dealer heeft nog aangeboden om dit nog verder uit te willen zoeken met een technische expert op dit gebied. Aangezien de SmartGate module sinds 30 juni standaard aanwezig is op de Business Line uitvoeringen, en later dit jaar beschikbaar is voor inbouw achteraf, heb ik aangegeven dat het erg vriendelijk is, maar dat ik even wacht op de inbouw mogelijkheid in Nederland.

Overigens vol lof over de dealer hoe ze het aangepakt en opgelost hebben. Ze hebben hun uiterste best gedaan, helaas voor beide partijen niet met het gewenste resultaat.

Xander

Senior Member
Ben je nog steeds geïnteresseerd en is Den Haag niet te ver rijden, dan zou ik zeggen bel even met Skoda Dealer Duindam. Die kunnen de SmartGate in een paar uur monteren.

Bovenaan Onderaan