Superb 3 SmartGate

gdisselkoen

Forumguru
Maandag mijn nieuwe Superb opgehaald. Ik was in de veronderstelling dat ook SmartGate aanwezig is. Helaas is dat niet het geval. Bij de dealer gevraagd of deze alsnog geïnstalleerd kan worden aangezien dit een accessoire blijkt te zijn.
Helaas is deze module nog niet beschikbaar in Nederland :cry:

Aangezien ik dicht bij België woon eens even gekeken op de Belgische Skoda site, en daar is de module inderdaad leverbaar als optie. Even gekeken welke dealer er bij mij in de buurt zit en een e-mail gestuurd met de vraag of de module ingebouwd kan worden en wat de kosten zijn. Ben benieuwd.

Wordt vervolgd.

Xander

Senior Member
Is SmartGate voor de S3 anders dan de O3? Ik heb het bij de dealer laten installeren. Lijkt leuk, maar na een week was ik erop uitgekeken. Je kunt er nagenoeg niets mee dat echt nuttig is.

gdisselkoen

Forumguru
Ff afwachten waar @gdisselkoen mee komt. Kan zo maar meevallen om deze module in te laten bouwen of wie weet kun je dat zelf afhankelijk van de plek van de module!

Ik heb op internet de module gezien, wordt inclusief installation manual geleverd. Of het eenvoudig is om zelf te doen weet ik niet.

Ik heb in ieder geval vandaag een reactie gekregen van de Belgische dealer. De prijs is €210.88 incl BTW, ecl inbouwen. Voor het inbouwen kon geen indicatie afgegeven worden.

bonyuri

Actief lid
Ik begreep dat er op de MY2017 van de Octavia nu wel "Connected Apps" gebruikt kunnen gaan worden. Lijkt dus wel op SmartGate?

Skoda-MAN

Forumguru
@gdisselkoen Het inbouwen is minstens een uurtje, een kabelbundel moet van onder de stoel links naar de zekeringenkast en de hoofdmodule.
Zoals eerder geschreven: leuk voor een maand en dan kijk je er nooit meer naar.
Ik wilde het ook hebben maar heb er vanaf gezien toen ik serieus nagedacht had en ben samen met mijn vrouw een avondje leuk uit geweest voor die centjes. (we praten er nog over en dat is langer dan een maand geleden)

gdisselkoen

Forumguru
@Skoda-MAN
Ik zie het niet alleen als een leuke gadget, maar het is ook een beetje beroepsmatige interesse. Ik werk in de ICT en daar doen we ook het e.e.a. met IoT (Internet of Things). Daarnaast is mijn huis grotendeels "ge-automatiseerd" en kan ik vanuit de hele wereld mijn huis "in de gaten houden" en ook aansturen. Lijkt me gewoon leuk om dat ook met de auto te kunnen doen.

RPeter

Senior Member
Er zijn dingen in het leven waarvan je je afvraagt "zou ik, mocht ik het opnieuw moeten doen, het opnieuw doen?" :pieker:
Dan kan ik daar nu "Neen" op zeggen.
Beetje speelgeld over.. ga dan maar voor een VCDS kabel :jaja:

Skoda Smartgate is een waste of money, je kan er niets mee doen...

Ik dacht dat het een soort connected car ervaring ging geven, maar nee hoor.
Er zijn ook geen api's, dus je kan je er zelf ook niet op verbinden, bovendien moet je je op een aparte wifi verbinden (niet die van de colombus) , dus nu zit ik met twee wifi signalen in mijn wagen...
Het werkt ook enkel als je motor draait, en dan geeft je eigenlijk gewoon de info dat je op je columbus of instrumenten ook kan aflezen...

Echt spijtig dat ze er niets leuk mee doen

Bovenaan Onderaan