Sluiten panoramisch dak met sleutel

timdejonge

Actief lid
Ik heb sinds vorige donderdag mijn nieuwe superb, maar het valt me op dat bij de comfortsluiting het open dak niet mee sluit ??
Heeft nog iemand dit reeds gemerkt of is dit normaal ?

CDO

Forumguru
Vorige week net een brief gehad van de VW dealer met een terugroepactie ivm sluitkrachtbegrenzing en bediening met comfortsluiting.

Misschien dat ze dat standaard al uitgeschakeld hebben bij jouw? Bij mij viel de brief 3 dagen na op kenteken zetten op de mat.... en registratie was 1 april (brief 4 april).

Ik vond dit bij mijn vorige juist een hele handige optie. Kom je thuis vergeet, je het dak dicht te doen / van de kiepstand af te halen, kon je hem mooi vanaf de bank met de ab sluiten. Ik zit nog te twijfelen of ik het zal laten doen.

Citaat:

Volkswagen heeft vastgesteld dat bij uw Passat met een elektrisch panorama schuifkanteldak de mogelijkheid bestaat dat de maximale wettelijke toegestane sluitkracht bij het sluiten van het panoramadak schuifkanteldak met de afstandsbediening kan worden oevrschreden

timdejonge

Actief lid
bij mij werkt t prima, wellicht wat langer de AB ingedrukt houden?

@familyman, wat bedoel je met langer ??? als de ramen wel sluiten zou het dak toch mee moeten dichtgaan, of niet ?

Misschien heeft CDO wel gelijk, dealer heeft gezegd dat ik best eens langskom...

Noord26

Forumguru
Bij mij gaan eerst de ramen bijna dicht en daarna pas het panorama dak. Vind het ideaal om zo te beslissen.

timdejonge

Actief lid
hier gaan de ramen volledig open... en dan gaan ze volledig dicht ook, maar het dak doet geen van beide... :(

coreza01

Forumguru
Waarschijnlijk is de comfort-sluiting inderdaad gewoon al vanaf fabriek al uitgezet. Ik heb ook zo een brief gehad als @CDO maar ik laat het ook gewoon zoals het is omdat het gewoon handig is. Voorlopig hoef ik nog niet langs de dealer :)

timdejonge

Actief lid
Waarschijnlijk is de comfort-sluiting inderdaad gewoon al vanaf fabriek al uitgezet. Ik heb ook zo een brief gehad als @CDO maar ik laat het ook gewoon zoals het is omdat het gewoon handig is. Voorlopig hoef ik nog niet langs de dealer :)

Ik begin er voor te vrezen ja.... bizarre is dat de dealer hier in Belgie totaal niet op de hoogte blijkt te zijn....

Net zo vervelend is de regensensor die bij regen ramen en dak ook niet sluit... pffff

RefleCs

Forumguru
De comfortsluiting in ieder geval. De regensensor hangt als ik mij niet vergis af van de module die erin zit. Maar Mark (Antera) of @ertromp (Erik) kunnen daar een duidelijker antwoord op geven.

Mark zit in de regio Breda en Erik in de regio Apeldoorn

timdejonge

Actief lid
De comfortsluiting in ieder geval. De regensensor hangt als ik mij niet vergis af van de module die erin zit. Maar Mark (Antera) of @ertromp (Erik) kunnen daar een duidelijker antwoord op geven.

Mark zit in de regio Breda en Erik in de regio Apeldoorn

Ik had Antera al berichtje gestuurd, maar nog geen reactie...
Vrees wel dat ik de foute sensor/module heb, beetje triestig... die optie was er namelijk reeds in mijn vorige golf...

RefleCs

Forumguru
Enige manier om daar achter te komen is het uitlezen van de modules en het kijken naar de mogelijkheden. Met VCDS is er nog veel meer mogelijk maar daar loopt reeds een apart topic voor.

timdejonge

Actief lid
Enige manier om daar achter te komen is het uitlezen van de modules en het kijken naar de mogelijkheden. Met VCDS is er nog veel meer mogelijk maar daar loopt reeds een apart topic voor.

Ok, mss nog eens proberen Mark te contacteren... Breda is niet meteen het einde van de wereld vanaf hier :-)

bedankt !

RefleCs

Forumguru
Graag gedaan. Mark is regelmatig op het forum maar als hij onder een auto ligt (voor zijn werk) dan zal hij niet zo snel reageren uiteraard ;)

timdejonge

Actief lid
Sta op dit moment bij de dealer en het zou volgens hen moeten werken. In belgie geen terugroeping voor panoramisch dak blijkbaar.....
Hopelijk doet ie het straks wel

timdejonge

Actief lid
@timdejonge

https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx

In Nederland relatief eenvoudig in te zien via dit algemeen toegankelijke platform op het www. Misschien België ook zoiets beschikbaar, ik kan me namelijk iets herinneren dat fabrikanten verplicht zijn het te melden, dan zou het logischerwijze ook te vinden moeten zijn voor de consument.

In Belgie zijn er geen terugroepacties... toch niet voor mijn auto wisten ze me te zeggen..
Hebben de auto bijna een uur uitgelezen, vanalles gedaan, maar probleem is er nog....
Ze gingen hun data doorsturen naar de fabriek ofzo... wachten dus maar...

Bovenaan Onderaan