slotproblemen

hendrik38

Forumguru
Ik ben benieuwd of jullie een oplossing weten. Ik heb problemen met het ontgrendelen van de bestuurdersdeur.

Als ik de auto ontgrendel (met kessy of met sleutel, maakt niet uit) dan hoor ik de deuren ontgrendelen. Alleen als ik dan aan de deurklink van de bestuurder trek gaat deze deur niet open, alle andere deuren wel. Ik kan hem van binnen wel openen. Eenmaal een keer open geweest gaat het weer een paar keer goed. Daarna weer mis.

Ik heb het slot al goed ingespoten. Jullie nog ideeen?
 

Duijzer

Donateur
Als je de handgreep vastpakt, druk je dan toevallig per ongeluk met je duim op de sensor van Kessy waardoor de deur weer dicht gaat? Ik weet niet precies hoe het bij de Kodiaq zit, maar als je bij een Octavia de klink op een bepaalde manier vastpakt kun je dat net hebben.
Als het een technisch mankement is, is de kans groot dat de microswitch van het slot stuk is. Draadbreuk bij het portier zou nog kunnen, maar dat heb ik bij een Kodiaq nog niet gehoord.
 

hendrik38

Forumguru
Dank voor je reactie! Het heeft niks te maken met hoe ik hem vast pak, ook met de ab gebeurt het op dat moment. Ik heb de auto ook al bijna 4 jaar. Is het waarschijnlijk dat het de microswitch is wanneer hij het soms wel en soms niet doet? Ook als ik hem van binnen geopend hebt doet hij het gewoon weer een tijdje.
 

EdK

Forumguru
En de buitengrendel gaat die geheel weer terug in de rustpositie of blijft deze iets open/naar voren uitsteken ?
In laatste geval is dit een VAG probleem, heb ik met vorige Caddy ook gehad en dan schijnt er iets gebroken te zijn.
Maar wel degelijk te repareren dan
 

EdK

Forumguru
Dan is het niet hetzelfde euvel dat ik had met caddy toendertijd , maar had er wel van weg !
Ook van binnenuit geen problemen
Maar mijn geval was mechanisch en geen switch probleem
 

Habelstaf

Nieuw lid
Ik herken het probleem van een Vw Passat die ik hier voor had. Daar was het de draad die de verbinding tussen de deurhendel en het sluitmechanisme die problemen gaf (las ik op een ander forum).
Een remedie die werkte was de hendel volledig uit te trekken en hard laten schieten (soms een aantal keer). Een paar keer in half jaar moeten doen en daarna nooit meer terug gekomen.
 
Bovenaan Onderaan