Slotbout kapjes

Op mijn Kodiaq heb ik de 20inch Vega velgen in antraciet. Hier zitten kapjes op de bouten die een passende antraciet kleur hebben.
Nu heb ik slotbouten gemonteerd en wil daar kapjes voor hebben in dezelfde kleur.
Bij de dealer heb ik nu na meerdere weken wachten eindelijk kapjes maar die zijn lichter van kleur en zijn mat.
Wie kan me helpen waar de juiste slotbout kapjes te verkrijgen zijn?

1657715919777.png

 

hemi24

Forumguru
Zoiets?


1657720932572.png


Misschien je dealer vragen of hij kan zoeken op volgend artikel nummer: 321 601 173A Z37
 
Die zijn ook dof en lijken me ook te licht van kleur. De normale zeskanten zitten er op. Ik moet er 4 hebben voor de slotbouten
 

hemi24

Forumguru
Die linksboven dus, die is voor de slotbout…

Doe je dealer een lol:

Achterin je kofferbak zit een soort zwarte kunststof pincet; als je daarmee één van de bestaande dopjes eraf haalt staat de artikelcode in de binnenkant van het dopje…
 
Je kunt ook voor weinig geld een hele nieuwe set van 20 doppen bestellen. Bijv. bij Amazon, heb ik onlangs ook gedaan toen ik eigenlijk alleen een nieuwe kunstof pincet nodig had.
 

hemi24

Forumguru
Even vooropgesteld dat je originele slotbouten hebt, anders gaat het waarschijnlijk niet lukken om passende dopjes te vinden…
 

EdK

Forumguru
En ga je kleine kleurverschillen echt zien na 2 of 3 lange ritten met al het rem en weg vuil erop ??
Maar zou meteen wel extra doppen van beide soorten bestellen, want je raakt er altijd in de loop van de tijd enkele kwijt !
En dan heb je dat gezeur weer met de dealer om de juiste doppen te krijgen.... :lezen:
 

EdK

Forumguru
Mooi he, de mens !
Ze benne allemaal anders, ondanks dat ze op mekaar lijken..... :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Ik heb zwarte velgen voor de zomer en grijze voor de winter. Elke set velgen heeft zijn eigen set kapjes…….
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb de tegengestelde beweging gemaakt: ik kwam er bij de automaterialenzaak achter dat ze die dopjes ook in vrijwel dezelfde kleur hadden als de groene accenten die ik op mijn auto heb aangebracht, dus zo'n setje besteld. Doordat ze niet pal naast de andere groene accenten zitten, en in de velgen altijd een beetje in de schaduw vallen, zie je geen kleurverschil.

Volgens de verhalen zou je bij rijden op buitenwegen nu een groene ring in de velgen zien (van de wielboutdopjes).
 
Bovenaan Onderaan