Slot CV & raam achterdeur

Fox70

Lid
Hallo,

Ik kwam er onlangs achter, dat de CV van mijn rechter achterportier niet vergrendeld.
Tevens werkt de raambediening op deze deur niet meer.

Ik heb de kabelboom vanuit de stekker reeds door gemeten, en hierin zit géén kabelbreuk.

Wat tevens opvalt is dat de deurschakelaar rechts-achter niet werkt. (Binnenverlichting en indicatie op het dashboard reageren niet).

Kunnen deze problemen met elkaar verband hebben, en worden veroorzaakt door een defect sluitmechanisme?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 

Tees

Donateur
Welkom! Velen hier vinden het fijn als je je even voorstelt in de Meet & Greet!

Wat betreft je vraag: het lijkt idd een defect slot, maar ik snap nog niet waarom de electrische ramen dan niet werken. Kan natuurlijk toeval zijn, maar waarschijnlijker is dan dat er vanuit de module geen goed signaal komt. Ik weet uit m'n hoofd even niet of de achterdeuren een eigen module in de deur hebben (die zou je tegengekomen moeten zijn als je de deur bekleding eraf gehad hebt) of aangestuurd worden door de comfortmodule of de module in de bedtuurdersdeur.

Werkt het zowel vanaf de bestuurdersdeur niet als vanaf RA zelf?
 

Fox70

Lid
Hallo Tees,
Dank voor je snelle reactie.

Zowel vanuit de bestuurdersdeur als ook vanuit de deur zelf en via de comfortsluiting werkt het niet.

Vind het ook erg toevallig dat zowel de raammotor als ook de portiervergrendeling en deurschakelaar niet werken.
Bij een defecte deurschakelaar en/of CV-motor zouden immers de ramen in ieder geval moeten werken!

Wel is mij opgevallen dat er op de stuurmodule van de raammotor veel meer kabels zitten dat in de kabelboom die naar de deur toe gaat.

Na enig zoekwerk ben ik dit nog tegen gekomen:

Ga vandaag dan ook de andere deur even open maken, en de raammotor met stuurmodule van links naar rechts zetten.
Kijken of dit dan het probleem verplaatst!

Zal jullie op de hoogte houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Fox70

Lid
Alhoewel het probleem bij mijn auto exact gelijk is aan het probleem omschreven in het filmpje bleek dit niet de oplossing.

Ik heb de stekker van de stuurmodule los gemaakt, en de 6 kabeltjes doorgemeten die vanuit hier de naar het slot gaan.
Zie bijgaand de meetresultaten.
Uit de meting vanuit de werkende kant, kan ik opmaken dat de deurschakelaar tussen Bruin-Zwart en Bruin zit.
De weerstand tussen deze draadjes verandert bij openen/sluiten deur.

Wat vooral opvalt is zijn de gemarkeerde meetwaarden.
Het lijkt er bijna op, dat er in de bekabeling van het slot een sluiting zit!

Ik kan op de volgende website wel bedradingsschema's vinden, echter de kleurcoderingen (Duitse codering) komen niet overeen met de kleuren in de deur. https://portal-diagnostov.com/nl/
Ik weet dan ook niet waar de betreffende draadjes voor worden gebruikt.

Helaas heb ik dit weekend geen tijd meer om e.e.a. verder uit te zoeken en uit elkaar te halen.

Vraag:
Is het mogelijk, dat de raammotor door de "sluiting" naar het slot niet meer functioneert?
Ik heb immers de volledige raammotor vanuit links ingeprikt, maar dit bracht géén verandering.
Terug links geplaatst functioneerde de linker kant weer zoals dat hoort!
Iemand nog tips/ideeën alvorens ik volgend weekend alles uit elkaar haal?

Alvast bedankt voor het mee denken.
 

Bijlagen

  • Weerstandsmeting.jpg
    Weerstandsmeting.jpg
    493,3 KB · Weergaven: 7
Bovenaan Onderaan