Sliderke’s superb

sliderke

Senior Member
Zonet na 6 jaren Octavia de Superb Combi afgehaald.
Het is een 2.0 TDI met corporate pack, standverwarming, nivomat en trekhaak.
Momenteel op 17” met winterbanden.
Zal binnenkort betere foto’s hebben.
 

Bijlagen

  • 3B02CAEE-5B18-4AFC-AE4C-C712A4C410A0.jpeg
    3B02CAEE-5B18-4AFC-AE4C-C712A4C410A0.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 242

sliderke

Senior Member
Ja komende van de Octavia die ik nooit schitterend vond qua achtervering wilde ik nu eens een goede achteras.
Maar eerste indruk is dat de vooras van de superb snel aan zijn limiet zit op verkeers heuvels.
 

sliderke

Senior Member
Vandaag eerste positieve ervaring met de nivomat. Daar waar ik vroeger met de Octavia al last had met 10 kratten water slikte de superb er zonder problemen 15.
 

Bijlagen

  • 562FF44D-A8A9-4963-A071-EBC7F502A8DE.jpeg
    562FF44D-A8A9-4963-A071-EBC7F502A8DE.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 246
  • A9A5422C-B176-407A-99D6-FB41CFEF7909.jpeg
    A9A5422C-B176-407A-99D6-FB41CFEF7909.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 261
  • ADA2310F-6818-422F-8058-96CEA316545A.jpeg
    ADA2310F-6818-422F-8058-96CEA316545A.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 266
  • 09B07765-1F2F-48CA-9180-E96D709823E1.jpeg
    09B07765-1F2F-48CA-9180-E96D709823E1.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 216

sliderke

Senior Member
Bedankt

Daarstraks de 19” zomervelgen al gaan afhalen. Dat de winter maar snel voorbij is.

Ik had in de garage gevraagd om bij levering een aantal dingen door te voeren.
Coderen van achterlichten altijd aan, needle sweep, gordelsignaal uit en coming/leaving home op mistlicht ipv xenons.
Enkel de needle sweep is gebeurd. De rest kunnen zij niet met hun Skoda apparatuur.
Zou dit waar zijn?
 

GJ M

Forumguru
Zou maar zo kunnen. Hiervoor ben je software nodig als VAG-com. Bijvoorbeeld @Antera zou dit soort zaken (en misschien wel meer) wel voor je kunnen instellen
 

Stuiver

Forumguru
Gefeliciteerd!
Wel meteen een kleine vraag over jouw linkerachterportier: is deze niet mooi uitgelijnd, of lijkt dat? door die weerspiegeling van de lantaarnpaal lijkt het alsof deze deur niet helemaal gelijk hangt ( in voor-achter richting) en in hoogte, als je uitlijnt met de sierlijst van het achterraam.

Of ben ik gek?

Gr,
Jarno
 

sliderke

Senior Member
Ik zal straks eens extra kijken.
Op eerste zicht heb je gelijk.
Terwijl de lijsten bovenaan wel mooi gelijk lopen. Misschien staat de lijst van van het koffer raam wel iets te hoog.
Zal straks meer weten te zeggen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Coderen van achterlichten altijd aan, needle sweep, gordelsignaal uit en coming/leaving home op mistlicht ipv xenons.
Enkel de needle sweep is gebeurd. De rest kunnen zij niet met hun Skoda apparatuur.
Zou dit waar zijn?
Nee, dat is onzin. Zeker het altijd branden van de achterlichten kan elke dealer - is gewoon een goedkeuringseis aan de huidige auto's (nog niet dat ze altijd branden, maar dat ze altijd kúnnen branden). Dat zij het niet kunnen ligt aan de mensen, niet aan de apparatuur...
 

sliderke

Senior Member
Nee, dat is onzin. Zeker het altijd branden van de achterlichten kan elke dealer - is gewoon een goedkeuringseis aan de huidige auto's (nog niet dat ze altijd branden, maar dat ze altijd kúnnen branden). Dat zij het niet kunnen ligt aan de mensen, niet aan de apparatuur...
Ok bedankt
 

sliderke

Senior Member
Gefeliciteerd!
Wel meteen een kleine vraag over jouw linkerachterportier: is deze niet mooi uitgelijnd, of lijkt dat? door die weerspiegeling van de lantaarnpaal lijkt het alsof deze deur niet helemaal gelijk hangt ( in voor-achter richting) en in hoogte, als je uitlijnt met de sierlijst van het achterraam.

Of ben ik gek?

Gr,
Jarno
Net nagekeken. En gewoon in daglicht met blote oog is er niks aan de hand. Foto laat iets anders uitschijnen.
 

sliderke

Senior Member
Vandaag gezien dat ik vocht heb in het linker achterlicht.
En ik de koplampen vooraan zat er afgelopen week ook een beetje in maar dat is vrijwel weg nu.
Staat de S3 hiervoor gekend of is dit een enkel geval?
 

sliderke

Senior Member
Vandaag mijn WiFi obd reader er eens aan gehangen. Blijkt een superb 2 egr kleppen te hebben? Ik krijg van twee verschillende kleppen gegevens.
De Octavia had er nog maar eentje.
Kan iemand dit bevestigen?
 
Bovenaan Onderaan