Sleutels Fabia 3

Beste lezers…. Ik ben nu ongeveer 3 weken in het bezit van een mooie Fabia uit 2016 en had een vraag over de sleutels….

Ik kocht hem met 2 originele sleutels waarvan het er 1 niet deed… dus ik dacht alleen batterij vervangen want dat gaf het dashboard ook aan… maargoed vervangen en nog steeds doet hij het niet… maargoed kapotte sleutel denk ik …. Shit happens… nu gaf mijn werkende sleutel ook aan batterij leeg dus ik netjes nieuwe batterij erin gedaan en voila…. Net zoals de andere helemaal niets…. Had het nieuwe batterijtje ff opgemeten en gaf aan 3.22 volt dus dat is ruim voldoende ….

Weet iemand hier wat vanaf of heeft hier ervaring mee??

Ben bang dat het zelfs 2 nieuwe sleutels dan worden…. Pfff duur geintje gok ik…

Bedankt!!
 

hemi24

Forumguru
Begin eens bij het volgen van de stappen zoals omschreven in de handleiding, onder het kopje “vervangen batterij afstandsbediening“

Veel succes, ik hoop dat je wat hebt aan dit gratis advies…

1671878321653.png

1671878409292.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bedankt man voor je info…. Was helaas vergeten erbij te zeggen dat het rode lampje op de sleutels zelf ook niet meer brand… dus er is naar mijn idee helemaal geen respons meer….
 
Opgelost!!! Het antwoord is simpeler dan ik dacht…..

Ik heb een kaart met allerlei soorten batterijen erop waaronder de CR2025 ….

Ik heb een auto sleutel kopieer bedrijf gebeld en dit uitgelegd… hij zei het is heel simpel.. je moet echt met nadruk op echt een merk batterij kopen….

Ik naar de supermarkt en een duracell batterij gekocht en het werkt weer!!!

Helemaal blij….

Hopelijk hebben hier meerdere mensen wat aan deze info…

Groeten!!
 

EdK

Forumguru
Velen pakken die knoop batterijen ook lekker met twee vingers vast op de grote vlakken ( plus en min )
Vandaar die dingen altijd aan zijkant vastpakken en op die manier in de batterijhouder zetten.
En ja zo'n set met verschillende batterijen (knoop) van een action en dat soort toko's van onbekende makelij, die bennen altijd in no time leeg of doen het al niet eens......

Echt weggegooid geld !
 

Tees

Donateur
Ik heb een keer zon setje gekocht met allerhande knoopbatterijen, volgens mij een online batterijenboer. Werken prima in allerlei apparaten hoor. En dat voor een fractie van de prijs van A-merken.

Maar van VAG sleutels is t bekend dat ze nogal kritisch zijn op kwaliteit/merk...geeft maar aan dat er zeker verschil is, maar voor huis-tuin-keuken-toepassingen vaak niet nodig.
 

EdK

Forumguru
Dan heb je in mijn ogen geluk gehad @Tees !
Heb weegschaal en een schuifmaat waar een knoopcel in moet
En eens een set bij blokker en AC tion gehaald.
In NoTime waren die krengen leeg, daarna varta of duracel erin gestopt en ze doen het nog !!
 
Bovenaan Onderaan