Sleutelbediening achterklep uitschakelen

Mathijs_V

Nieuw lid
Goedemorgen,

Sinds maart 2023 eigenaar van een mooi Kodiaq 1.4 Tsi uit 2018.
In de periode 2015-2019 heb ik een Octavia 1.6 TDI gereden. Prima bevallen!
Nu eigenlijk weer hetzelfde gevoel... Simply Clever!

Vraag; ik heb een automatische achterklep. Thuis parkeer ik 'm op de oprit, strak tegen de muur aan, met de achterklep. Ik verwacht dat het de komende tijd een keer fout gaat bij het afsluiten van de auto met de afstandbediening; per ongeluk druk ik ipv 'deuren vergrendelen' op het middelste knopje 'achterklep openen'.

Kan ik dit uitschakelen? Zender aanpassen?
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken!!
 

Japanese Power

Donateur
het afsluiten van de auto met de afstandbediening
AB gebruiken hiervoor lijkt me niet nodig, je hebt toch standaard keyless entry? Ik zou eerder bang zijn voor als je auto staat geparkeerd en je per ongeluk het knopje van je kofferbak indrukt als de sleutel klem zit in je broekzak. Gevalletje van ik heb ervaring genoeg dat de klep weer eens open stond op de oprit. Of hij uitschakelbaar is op de Ab durf ik niet te zeggen. @Antera, wat denk jij?
 

Mathijs_V

Nieuw lid
Keyless Entry inderdaad. Maar ook bij afsluiten?
Inderdaad, per ongeluk in je handpalm op het knopje drukken...
 
Maar dan nog ! Mij is het ook al gebeurd dat de auto met open achterklep - en ook eens open ramen - voor de deur stond. Kennelijk sleutels even klem gezeten. Dat de ramen bij langdurig "open-drukken" open gaan kon ik uitschakelen, maar voor de achterklep heb ik nog geen truuk gevonden....
 

vormit

Donateur
Bij mij is het ook al meerdere keren gelukt om de AB in de woning op te bergen en er later achter te komen dat de achterklep open stond.
Is er al iemand die weet of deze functionaliteit op de AB te blokkeren is?
 

vormit

Donateur
Ook dat heb ik al meegemaakt :cautious:
Mijn ervaring is dat Antera meer weet dan dealer of Pon, daarom nog maar een keer de vraag:
@Antera heb jij een oplossing?
 

Antera

Donateur
Ik zou eens moeten kijken maar denk dat het alleen werken gaat als je Kessy in je menu uit zet. In de oudere klep module kan je dit omprogrammeren maar deze nieuwere modellen hebben andere klepmodules waar ik de functie niet in terug kan vinden om dit aan of uit te zetten helaas.
 

Bakkertje

Forumguru
Dat klopt @Rallye bij mij gebeurd het ook zodra ik mijn sleutel in mijn zak heb. Ik denk dat ie dan klem zit en daardoor de knop lang genoeg ingedrukt houdt.
 
Bovenaan Onderaan