Sleutel defect.

mpandera

Nieuw lid
Gisteren, na een pauze langs de autoweg, werkte de sleutel ineens niet meer. Dan denk je batterij leeg. Batterij vervangen maar helaas. Mij een raadsel hoe een sleutel plots de geest kan geven. Dadelijk maar weer eens de garage opzoeken. Maar ik heb een vraag. De sleutel heeft als nummer 6V0 959 752L. Op internet zijn veel sleutels te koop maar niet met de letter L op het einde. Kan mij iemand vertellen wat het verschil is tussen bijvoorbeeld 6V0 959 752L en 6V0 959 752G?
 

Pindasaus

Forumguru
Plastic tabs afgebroken die de batterij tegen de contacten klemmen?
Een keer een CR 2032 gemonteerd, veertjes opgerekt en nu een dunnere CR 2025 erin?
 

Cordoba

Forumguru
In welke zin werkt de sleutel niet meer? Werkt de afstandsbediening niet, of slaat ie direct weer af bij starten, of wat zijn de verschijnselen?
Werkt de reservesleutel wel? Als die ook niet werkt, zit het dus niet in de sleutel.
 

mpandera

Nieuw lid
Vreemde zaak. Reserve sleutel deed het wel. Dus was het die sleutel. Nieuwe batterij er in maar niet tot leven te wekken. Nog een batterij…..geen reactie. Batterij uit de reservesleutel…. Geen reactie. Zelfs het lampje knipperde niet. Dan maar naar de dealer. Wat schets mijn verbazing? Sleutel doet het ineens weer. Ik snap er niets meer van. Elektronica zal toch altijd een raadsel blijven. In ieder geval voor mij wel.
 

SuperBeeb

Forumguru
Misschien lang niet gebruikt? Of klem in broekzak gezeten en daardoor vaak op knop gedrukt? Schijnt dat dan de koppeling tussen zender en ontvanger verloren gaat. Misschien dat door te starten met andere sleutel terwijl de kapotte sleutel aanwezig is, de verbinding weer wordt hersteld. Beetje klok-klepel uitleg, maar heb zoiets ooit gelezen.
 
Bovenaan Onderaan