Sleutel (centrale vergrendeling) doet het niet

Orange860

Senior Member
O jee, o jee,

Net de batterijen van de zender in de sleutel van mijn Octavia uit 1999 vervangen. Batterijen helaas niet goed gemonteerd, kwam daar echter pas na een kwartiertje achter. De sleutel finctioneert nu niet meer. Lampje brandt wel, maar ik vermoed de zender zijn geheugen kwijt is geraakt omdat hij te lang zonder 'prik' heeft gezeten.

Hoe krijg ik dit weer aan de praat of is dit 'inlezen' een klusje voor de dealer? En wat kost zo'n geintje?
 
A

andreg

Je moet hem dan laten leren in je contact slot. Hoe dat moet staat of in je boekje of anders de dealer vragen.
Het komt een enkele keer voor.

/forum/images/graemlins/471.gif
 

Orange860

Senior Member
Mijn service-boekje doorgespit maar helaas niets kunnen vinden? Wie o wie weet raad of kan mij een samenvatting van de betreffende bladzijde geven? Zie in mijn agenda geen gaatje om langs de dealer te scheuren!
 
Je moet gewoon in je handleiding kijken, daar staat het duidelijk in. Ik weet niet precies waar.

Het is iets van contact inschakelen en dan binnen zoveel seconden op de bediening drukken o.i.d.
 

pd_erik

Nieuw lid
Een knop van je afstandbediening min. 1 sec. ingedrukt houden binnen het bereik van de auto. De code wordt dan weer ingelezen.
 

guitar_billy

Senior Member
pd_erik :
dus als je met een "lege" sleutel bij een andere Octavia gaat staan en de toets indruk voor 1 seconde, kan ik daarna die andere auto openen ?!????

wie probeert er eens uit?
 

pd_erik

Nieuw lid
Nee Billy, was dat maar waar. De codes liggen vast in de sleutel en de bijbehorende auto. Deze worden zeg maar opnieuw geactiveerd. Ze zijn wel uniek dus bij een andere auto werkt het niet.
 

Zoef

Actief lid
ik heb dit ook een keer gehad. Mij werd verteld dat ik gewoon 10-20 keer de deur moest openen met de sleutel terwijl ik bij het opendraaien de "ongrendel"knop ingedrukt hou. Dus, ontgrendelknop indrukken en handmatig openen, vervolgens vergrendelen en handmatig sluiten. Herhaal dit een flink aantal keer. Het was een tip van een monteur toendertijd...
gr.
Sandor
 
Bovenaan Onderaan