Sleutel Afstandbediening waterdicht

Hi allemaal,

Zoals de titel aanduidt is volgens mij de Skoda Superb 3 afstandbediening waterdicht.

Mijn ervaring:
Ik had ongeveer een week geleden mijn sleutel afstandbediening verloren na 2 dagen zoekwerk thuis en overal had ik de moed opgegeven en was van plan om een nieuw sleutel te bestellen.

Op de 3e dag toen ik naar de wc ging zag ik plotseling iets in de wc pot en wat bleek, mijn zoon van 18 maanden had het erin gegooit.

Of het nou geluk was of dat het nou waterdicht is weet ik niet, maar de afstandbediening werkte gewoon daarna :)!

Groetjes
 

Cordoba

Forumguru
Mooie smoes om een ventje van 18 maanden de schuld te geven. ;)
Ik denk dat je geluk gehad hebt, volgens mij zijn ze officieel spatwaterdicht, dus niet mee zwemmen. Ik denk als een sleutel onder water krachten te verduren krijgt (door indrukken knoppen, of doordat ie gewoon klem zit) dat door vervorming van de kunststof er water in komt, en dan zal het binnenwerk snel corroderen.
 

EdK

Forumguru
Op de 3e dag toen ik naar de wc ging zag ik plotseling iets in de wc pot en wat bleek, mijn zoon van 18 maanden had het erin gegooit.
Goh dat jullie het zo lang kunnen ophouden ???
Ik mot toch echt dagelijks wel een paar keer op de pot hoor.
Maar goed je zoon zal waarschijnlijk in een testpanel komen als die ouder is, en hij is nu al aan het oefenen.
Hij had natuurlijk gelezen dat ze minimaal IP40 waren die sleutels en dat is hij dus maar gaan uitproberen....
Tsja sommige koters benne er vroeg bij.....:pieker::pardon::cheers:
 

Canon-Eye

Forumguru
zittend plassen
Is een stuk gezonder dan staand, heb ik wel eens van een ervaren verpleegster gehoord (en bevestigd gekregen door een bevriende gepensioneerde huisarts). De blaas gaat dan namelijk beter leeg door het iets gunstiger "verloop van het leidingstelsel".
Onthou het ook maar alvast voor als je wat ouder wordt... :D

Terug on topic: als ik aan watersport doe (kano, zeilboot) dan gaat de sleutel toch echt met andere vochtgevoelige zaken in de waterdichte tas!
 

turboturbo

Forumguru
Terug on topic: als ik aan watersport doe (kano, zeilboot) dan gaat de sleutel toch echt met andere vochtgevoelige zaken in de waterdichte tas!
Je kan hiervoor ook een soort hard plastic sleutel voor laten maken (kopie van je huidige sleutelbaard) zonder elektronica en daarmee de portieren openen en vergrendelen. De daadwerkelijk sleutel laat je dan in de auto achter.
Zoiets: https://m.aliexpress.com/item/32844...0_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.32844928297&
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Kan natuurlijk, maar waarom zou ik?
Die waterdichte roltas gebruik ik al jaren omdat daar nu eenmaal mijn portemonnee, telefoon, handdoek, reservekleding en zo in mee gaat. Die sleutel kan daar ook wel bij, hoef ik niets belangrijks in de auto achter te laten. En dan gaat die tas ook nog eens in een waterdicht afgesloten bagagecompartiment.
Zou het dan onverhoopt tóch nog fout gaan, dan is er iets zo fundamenteel misgegaan dat ik al die zooi nooit meer nodig ga hebben... :pardon:
 

EdK

Forumguru
plak me reserve sleutel altijd vast aan deksel van het geheime vakje van me Fabia 3....:pieker::D
 
Bovenaan Onderaan