Slechte ontvangst radio signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gawnieskens

Nieuw lid
hallo leden

ik heb een skada fabia station 1.9 tdi

bouwjaar 2006 met 40.000

ik heb een becker indianapolis radio-cd-navigatie blootooth (was 900 eurie, via mijn baas ingebouwd in leaseauto)

nou heb ik sinds een maand veel probelemen met de ontvangst van radio zenders (met name als ik ze wil automatisch wil laten vastzetten) , radio al eens gereset maar helpt niets. de garage weet het ook niet, antenne is nog goed, geen kabels los verder weten ze het ook niet!

heeft iemend van jullie al eens problemen gehad met eenzelfde situatie of kan het aan de radio zelf liggen !:407:

purk

Senior Member
zit er een versterker ( antenne versterker ) tussen en is deze ook AAN gesloten?

Gieliovd

Forumguru
ga moregen even bij de dealer langs om te informeren naar de antennevoeding 12 V zoals vermeld op dit forum

bedankt
Dit onderwerp is al een aantal keer aan bod gekomen op het forum.

Hier is een probleem met het ontbreken van een "fantoomvoeding" in aftermarket radio's. Deze voeding voedt de interne antenne versterker in de voet van de antenne op het dak.

Kost een paar euro bij Conrad! Moet hem zelf ook nog eens bestellen, maar ik gebruik heel veel MP3, dus weinig last mee.

joergarms

Senior Member
Ik heb dat in mijn vorige VW ook gehad.
Daarin zat een VDO Dayton NAvigatie radio, bijzonder slechte ontvangst.
Nu, in mijn Fabia een Kenwood radio (ook met MP3 aansluiting) heb ik evengoed totaal geen last van slechte ontvangst.
Het zal een combi zijn van de radio, antenne e.d.
Maar zoals Gieliovd al zegt, bij www.conrad.nl zijn er heel wat handige gadgets te krijgen om het probleem op te lossen.

gawnieskens

Nieuw lid
heb de tip overgenomen van de antenne versterker !!!

alles is weer goed, perfecte ontvangst, TOPPIEEEE

bedankt voor de tip !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan