Slechte geluidskwaliteit bij bellen via BlueTooth of Carplay

Beste,

Sinds een maand eigenaar van een Skoda SuperB uit juli 2024, super tevreden alleen de carkit BlueTooth of via Carplay geeft problemen.
Als ik bel of gebeld wordt ben ik bijna niet te verstaan door kraak geluid en de microfoon lijkt heel zacht te staan. Iemand tips? of een oplossing?

Het probleem doet zich voor als ik draadloos verbonden ben via Bluetooth of via Carplay dat maakt eigenlijk geen verschil.
geluid is goed maar de andere kant hoort een hoop gekraak en mijn stem heel zacht.
twee verschilende telefoons geprobeerd en zelfde probleem. Beide telefoons geven geen problemen in de skoda fabia van mijn vrouw als de telefoons verbonden zijn via Bluetooth of via bekabelde CarPlay.

Tees

Donateur
Kan t niet gewoon een draadbreuk in de (ingebouwde) microfoon zijn? Of een anderszins slechte microfoon. Zo te horen is het alleen dat de andere partij jou heel slecht kan horen?

Je zou zelfs nog (fabrieks)garantie kunnen hebben, maar goede kans dat vrind Pon daar geen zin in heeft met een 2e eigenaar.

Bedankt! Vandaag n.a.v. topic op briskoda.net geüpdatet naar 332 en dat lijkt iets geholpen te hebben. Ben benieuwd naar de 334 update of het nog beter wordt.

Bovenaan Onderaan