Slecht zicht bij regen?

floyd2

Forumguru
Ik vindt rain-X tot nu toe wel voldoen al moet ik zeggen dat het spul een stuk beter was toen het net op de markt kwam.
Volgens mij was het te goed waardoor ik ze verdenk van het slechter maken als dat het ooit was.(vroeguh bleef het veel langer zitten)
Ik heb ook eens een hele dure ampul geprobeerd wat een jaar moest blijven zitten maar dat was weggegooid geld.(merk is me even ontschoten)
Het werkte pas bij 160km/h of zo en het was er ook zo weer af.
 
Goed om te ontdekken dat ik niet de enige ben met dit probleem. En dat er oplossingen worden aangedragen! :)
Bij mij is het probleem vooral bij de linkerzijruit. Hoge of lage snelheid maakt niet erg veel uit.
Ik heb er ook last van als ik de ruitensproeier gebruik. Dan wordt alleen de linkerzijruit vol met schuim.
 

RefleCs

Forumguru
Vandaag weer een nieuwe ervaring erbij. Auto al een tijdje niet gewassen dus de ramen helemaal vol met water zitten. Netjes aan de snelheid op de A1 ruiten dus totaal bedekt met water. Doemt er ineens een bordje voor mij op. Stop Politie....
Ik maar denken waarom ik zou worden aangehouden. Had toch niks geks gedaan? Meneer we houden u aan vanwege het slechte zicht door uw zijruiten. We kunnen u niet eens aankijken en die ruit moet altijd vrij zijn. Gelukkig mocht ik zonder boete verder maar potverdorie het zal toch niet zo zijn dat ik door een constructiefout een boete krijg! Ik ga dit verhaal dan ook nog maar eens aan Pon sturen want dit is me echt te gek aan het worden.
 
Stuur dit alsjeblieft op naar de importeur en je dealer. Ik heb ook geklaagd, en de importeur heeft smalend gezegd dat ik pas nr. 6 was!
 

RefleCs

Forumguru
Mail naar PON is er al uit. Morgen bel ik de dealer ff met dit verhaal. Ik heb eerder ook al een oproep gedaan aan iedereen die dit heeft het bij de dealer EN bij PON te melden. Maar helaas doen maar weinig mensen dit en zoekt men zelf maar naar een oplossing.
 

MacManiac78

Forumguru
Ruit goed insmeren met NANO-TECH... wel goed uitpoetsen. Toch ga ook ik klagen m.b.t. het slechte zicht. Maar NANO-TECH doet het probleem al wegnemen.
 

EdK

Forumguru
Maar dan wordt het zicht bij de vensterranden minder en heb ik nog meer last van een dode hoek.
Dit is spijkers op laag water zoeken.
Rij nu al met twee modellen skoda's met windgeleiders en je hebt nul komma nul last van een dode hoek effect door de geleiders hoor.
Zijn namelijk van doorzichtig plastic gemaakt ! is maar een weetje
 

Canon-Eye

Forumguru
We kunnen u niet eens aankijken en die ruit moet altijd vrij zijn.
Als ik zo'n verhaal hoor, krijg ik spontaan de neiging om m'n zonneklep naar de zijruit te draaien zodat niemand me aan kan kijken (ik ben vrij lang).
Vooral geüniformeerden niet...:mad:
 

RefleCs

Forumguru
Goed er zijn oplossingen dat weet ik. Maar het is toch van de zotte dat we zelf oplossingen moeten zoeken/aanbrengen terwijl dit gewoon een ontwerpfout betreft? Laat PON die wingeleiders maar bekostigen dan wil ik die er best op laten zetten. Maar ik ga niet zelf ik weet niet hoeveel euro uitgeven voor een fout die een ander maakt. En als meer mensen nou de klacht ook eens echt bij PON neer zouden leggen dan zou er misschien wat gebeuren. Het gaat mij dus om het principe! Onveilige situaties moeten bij de bron worden aangepakt en nu zijn we met z'n allen brandjes aan het blussen.
 

Skoody Boo

Actief lid
Nou ja fout.... Kan zijn dat er een afweging is gemaakt en het iets met luchtweerstand labeltjes en bijtelling te maken heeft.
 

Canon-Eye

Forumguru
Onveilige situaties moeten bij de bron worden aangepakt
Er is pas sprake van een onveilige situatie als ik in mijn uitzicht word belemmerd als gevolg van zo'n ontwerpfout. Dat is hier niet aan de orde - althans, ik heb in heel wat rotweer gereden maar daardoor nog nimmer een ernstig belemmerd uitzicht door de zijruit ondervonden.

Dat een overijverige oom agent me niet van buitenaf kan aankijken is natuurlijk op geen enkele wijze van invloed op of maatgevend voor de verkeersveiligheid. Als dat wel zo was, dan zouden ze in Europees verband allang ruitenwissers op de zijruiten verplicht gesteld hebben!

Maar ja, zet een vent een pet op en hij krijgt er volautomatisch een overschot aan geldingsdrang van...
 
Bovenaan Onderaan