Slecht bereik auto radio.

Chrissel

Senior Member
beste allen,

wie kan mij helpen?
ik heb een auto radio van JVC en ik heb erg slecht bereik met de standaard antenne.
wie kan me helpen??

groeten,

Chris
 

Joske

Forumguru
ik denk aan een woord dat ik hier vaak zie passeren op het forum maar ik kan je er niet meer info over bezorgen: phantoomvoeding

;)
 

Wilko

Senior Member
Chrissel, zoek inderdaad eens naar die term die Joske al noemt.

Een Skoda/VAG radio heeft namelijk een andere manier van met zijn antenne omgaan dan bijna alle andere niet-VAG radios. Dat verklaart heel vaak waarom je niet-VAG radio in een VAG-auto weinig tot geen bereik lijkt te hebben. Kweste van een extra kabeltje (op diverse plaatsen te koop) trekken naar je radio.
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet toevallig een nieuwe voorruit laten plaatsen?
Dat ging bij mij verkeerd omdat er in de ruit van mijn F2GL een tweede antenne zit - bijna onzichtbaar. De glasboer had dat niet gezien en een verkeerde ruit besteld, waarna de RDS-zenderzoekfunctie het niet meer deed...
Met een juiste ruit was dat opgelost.
 

EdZ

Donateur
Ik was in 1e instantie ook de fantoomvoeding vergeten, ontvangst was dus belabberd. De Pioneer radio had twee blauwe kabels voorzien van stekkers tussen de radio en het stekkerblok. Ik heb de stekkers losgemaakt en de blauwe die uit de radio komt op de fantoomvoeding gezet. Probleem opgelost.

Dit was bij Pioneer de aansluiting die in de gebruiksaanwijzing ook letterlijk als "antennevoeding" staat vermeld. Als je 'm doorgelust laat loopt de voedingsspanning via het stekkerblok naar een eventueel daarop aangesloten (automatische) antenne. Ik heb er dus de fantoomvoeding op gezet.

Als je via Google zoekt op "fantoomvoeding" dan herken je 'm zeker.
 
Bovenaan Onderaan