Slangetjes brandstoffilter benzine demonteren

redriver

Senior Member
hoi, wilde deze week het brandstoffilter onder mijn fabia 2 combi "even wisselen". maar die aan- en afvoerslangetjes zitten geklemd lijkt het wel. zelf als je heel hard trekt komen ze niet los. is er een methode of makkelijke manier om deze slangetjes onbeschadigd los te krijgen zodat ze daarna weer gebruikt kunnen worden ?

zie bijlage voor vergelijkbaar filter en slangetjes

Bijlagen

• 123.jpg
    123.jpg
    51,5 KB · Weergaven: 43
  • 234.jpg
    234.jpg
    699,7 KB · Weergaven: 38

Joske

Forumguru
is een steekkoppeling, die moet je indrukken en vervolgens "uit elkaar trekken"

Als ik het nog goed voorheb tenminste ;)

Antera

Donateur
Pas op want breken makkelijk en dan loopt je tank leeg. daarom heb ik de mijne ook nog niet vervangen. Is door de benzinedampen flink aangetast en trekken is denk ik breken

redriver

Senior Member
allemaal bedankt voor de antwoorden. had er afgelopen weekend 1 losgekregen maar heb daar echt ontzettend hard aan moeten trekken, vandaar mijn vraag. had ook iets gelezen over een schroevendraaiertje in de klemmetje steken zodat deze "ontgrendeld" wordt en hij er dan af zou komen. ging allemaal erg moeilijk. iemand nog andere tips ??

redriver

Senior Member
hier nog een filmpje gevonden van een VW waarin je kunt zien hoe lastig die slangetjes los te krijgen zijn ....

Desperado

Forumguru
Wat @Antera zegt! Mijn slangetje brak dus ook. Nou had ik de mazzel dat ik bij de baas op de brug stond en dat ik een handige baas had die een ANWB bus vol met allerhande van dat soort slangetjes heeft. Maar dat moet je niet willen, heeft 3 uur gekost om alleen het brandstoffilter te vervangen.

Bovenaan Onderaan