Skoda's kleinste SUV...

Topic in 'Overige typen Škoda's' gestart door Japanese Power, 12-12-2018.

1. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

SKODA’S MEEST COMPACTE CROSS-OVER DUIKT OP

Ruim voor de onthulling duikt via een Tsjechische website een video op waarin Skoda’s meest compacte cross-over langsrijdt. Onder de Karoq en Kodiaq voegt Skoda dit model binnenkort toe aan het leveringsgamma.

Schermafbeelding 2018-12-12 om 13.14.18.png

Eerder deze week dook een video uit Zuid-Afrika op waarin een mysterieuze Volkswagen Golf te zien was. In een nieuwe video op het Tsjechischeauto.cz duikt die rode auto wederom op (foto 6), met een interessante grijze cross-over in zijn kielzog. Hoogstwaarschijnlijk rijdt daar namelijk Skoda’s derde compacte SUV. Na de Karoq en ruimere Kodiaq staat een derde compacte cross-over op Skoda’s productplanning. Deze komt op dezelfde basis als de Arona en reeds onthulde T-Cross, die voor Seat en Volkswagen de compactste cross-overs in het gamma zijn. Over de naam van Skoda’s nieuwe telg is nog weinig bekend, maar het ligt in de lijn der verwachting dat deze net als bij andere cross-overs van het merk met een ‘K’ begint en op een ‘Q’ eindigt. In de wandelgangen wordt over ‘Kosmiq’ gesproken, maar Skoda heeft dat tot nu toe niet bevestigd.

Dit jaar onthulde Skoda de Vision X concept-car als voorbode op de compacte SUV. Hoewel we op de opgedoken beelden alleen de achterkant van de auto kunnen bewonderen, heeft de grijze cross-over veel weg van de groene concept-auto. De achterlichten hebben vrijwel dezelfde vorm en de ondertussen herkenbare vouw boven de kentekenplaat keert terug. Ook de oplopende vorm van achterruiten in de c-stijl lijkt terug te komen.

De wereldpremière van de nieuwe Skoda staat naar verluidt op de agenda voor de Autosalon van Genève. Nog even geduld tot begin maart dus.

Bron: Autoweek

2. AGTon

AGTon Senior Member

Kan ik dit nou zien als een opgehoogde Fabia ? Concurrentie voor de Capture ?

3. Captain Hook

Captain Hook Forumguru

4. Japanese Power

Lijkt er best wel op maar toch zitten er verschillen in, kijk maar eens naar de daklijn, het achterraampje, etc.
    Ik weet, het is niet allemaal duidelijk maar toch. Is meer een Scala op hoge poten....

5. Tuulster

Tuulster Forumguru

Dit gaat de tegenhanger worden van de Seat Aroma.

generictwocolumn_7ba.resizeViewPort.noScale.jpg

6. Captain Hook

Captain Hook Forumguru

Hoeveel kraak & smaak zit er aan die Seat Aroma? :D

Hakar en Rosinfield vinden dit leuk.
  7. Japanese Power

Of de tegenhanger van de T-Cross...

8. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Dat wordt dus de Skoda Maggi

9. Okki

Okki Forumguru

Zoiets? 2018-skoda-vision-x-concept.jpg

Japanese Power vindt dit leuk.
  10. Okki

Okki Forumguru

Of dit... skoda-juke-rivals.jpg

Volgens mij is er al een tijdje sprake van de modelnaam Polar..

11. Cordoba

Cordoba Forumguru

Ik gok dat die Polar alleen een projectnaam is, en dat later de echte naam naar buiten komt.

12. Tuulster

Tuulster Forumguru

:deuk: ik pas hem NIET aan. Deze autocorrectie is te goed :D

Jewepe en Rosinfield vinden dit leuk.
  13. hemi24

hemi24 Forumguru

Deel deze pagina