Skoda's drie keer getest !

EdK

Forumguru
Deze maand is de auto review een bijna skoda oplage
wat hebben we ??

Een knalgele Fabia getest tegen een Dacia Sandero en de Lada Kalina en uiteraard eerste geworden

Dan de SuperB2 getest tegen de Opel insigna , Ford mondeo en de VW passat en ook eerste geworden

En als laatste maar niet onverdienstelijk de Octavia tegen de Renault Megane , Toyota auris en de VW golf en hier als tweede geeindigd !!

En leuke van het blad is dat het een Skoda prijsje heeft meegekregen, namelijk voor 1 euro word dit blad deze maand aangeboden !
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zei afgelopen week in een ander topic al dat ik ermee in m;n handen had gestaan, maar niet meegenomen had. Toch maar even snel gaan halen dus. :923: Voor het geld hoef ik het niet te laten!
 

breef

Lid
Jammer dat ze niet erg positief zijn over de superb... enige punt waar deze op scoort is de achter-ruimte en goede interieur kwaliteit, raar genoeg vinden ze de 170PK TDI in de passat beter aanvoelen dan in de superb :ahum:
 

EdK

Forumguru
Jammer dat ze niet erg positief zijn over de superb... enige punt waar deze op scoort is de achter-ruimte en goede interieur kwaliteit, raar genoeg vinden ze de 170PK TDI in de passat beter aanvoelen dan in de superb :ahum:


Wil je erover praten , of uithuilen bij ons ?? :)

een test blijft ter aller tijden een persoonlijk iets ! Waar een tester zich over ergert hoeft voor jou totaal geen ergenis te wezen.
Dus lees een test altijd zo dat je de negatieve en positieve dingen er uit haalt die van belang zijn voor jou !
 

breef

Lid
Wil je erover praten , of uithuilen bij ons ?? :)

een test blijft ter aller tijden een persoonlijk iets ! Waar een tester zich over ergert hoeft voor jou totaal geen ergenis te wezen.
Dus lees een test altijd zo dat je de negatieve en positieve dingen er uit haalt die van belang zijn voor jou !

:407:

Was gewoon verbaasd over het feit dat de 170PK anders zn werkt doet als in de superb... nou ja, volgens de tester dan :-)
 

MarcoO2

Forumguru
:407:

Was gewoon verbaasd over het feit dat de 170PK anders zn werkt doet als in de superb... nou ja, volgens de tester dan :-)

Ik heb ooit ook een test gelezen waarin de Octavia tegen de Jetta uitkwam, beiden met de 1.8TSI-motor. Ook daar kwam een soortgelijk iets naar boven: de motor kwam in de O2 veel sportiever over, terwijl hij in de Jetta vooral geprezen werd om zijn stilte. Daarin zie je toch dat iedere fabrikant uiteindelijk zijn eigen keuzes maakt op het gebied van isolatie, sportiviteit en comfort.
 

breef

Lid
Ik heb ooit ook een test gelezen waarin de Octavia tegen de Jetta uitkwam, beiden met de 1.8TSI-motor. Ook daar kwam een soortgelijk iets naar boven: de motor kwam in de O2 veel sportiever over, terwijl hij in de Jetta vooral geprezen werd om zijn stilte. Daarin zie je toch dat iedere fabrikant uiteindelijk zijn eigen keuzes maakt op het gebied van isolatie, sportiviteit en comfort.

Ja zo is het maar net, net zoals de 1.4 TSI in elk merk anders aanvoelt. Ik zal me er wel mee redden :xyxthumbs:
 
In de nieuwe autogids (belgie) heeft men de nieuwe octavia 1.4tsi en de 1.8tsi en de 1.9tdi getest was vooral benieuwd naar de tests van de tsi's en moet zeggen niets dan goede commentaar.

Enkele uitspraken:

De 1.4tsi levert prestaties van een goede tweeliter;

De 1.8tsi deed ons versteld staan de kilometer uit stilstand is hij sneller als een renault clio rs met 197pk, en even snel als een golf gti met 200pk.

Beide tsi's leveren goede prestaties maar verbazen ook nog eens qua zuinigheid.


Niet slecht zou ik zeggen



De superb (tdi 170pk) werd ook getest samen met nog 7 andere luxe berlines en hij kwam er samen met de opel insignia als beste uit.
 

LenK

Forumguru
VW
- 25% isolatiemateriaal
- 10% korting
+ 20% meer ruimte
-----------------------
= Skoda
 

MarcoO2

Forumguru
In de nieuwe autogids (belgie) heeft men de nieuwe octavia 1.4tsi en de 1.8tsi en de 1.9tdi getest was vooral benieuwd naar de tests van de tsi's en moet zeggen niets dan goede commentaar.
Enkele uitspraken:
De 1.4tsi levert prestaties van een goede tweeliter;
De 1.8tsi deed ons versteld staan de kilometer uit stilstand is hij sneller als een renault clio rs met 197pk, en even snel als een golf gti met 200pk.
Beide tsi's leveren goede prestaties maar verbazen ook nog eens qua zuinigheid.
Niet slecht zou ik zeggen
De superb (tdi 170pk) werd ook getest samen met nog 7 andere luxe berlines en hij kwam er samen met de opel insignia als beste uit.

Ik heb deze test vanochtend gelezen, met een grijns van herkenning op mijn gezicht, vooral als het om de 1.8 TSI gaat!

Samenvatting: klik!
 

Michel

Forumguru
Idem bij mij, maar dan vanwege de 1.4 TSI, want het is werkelijk een juweel van een motor!! Het is echt een genot om te ervaren hoe makkelijk dit motortje zijn kracht ontwikkelt en dat ook nog in de nodige stilte. Alleen bij het optrekken komt er bij hogere toerentallen een grom uit, alsof het een diesel is, maar dat is beslist niet storend. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
 

Swiss

Actief lid
Gisteren de Autoreview over de grens gaan halen (hier in België verkopen ze hem ook, maar op een beperkt aantal verkooppunten en met een week of zo vertraging) en ineens de 3 Skoda-artikels gelezen.

De Fabia en de Octavia, dat was te verwachten. Voor de Fabia was het trouwens een beetje een vreemde vergelijking: een Sandero is toch een andere prijsklasse dan een Fabia?

Ik was een beetje teleurgesteld over de resultaten van de Superb. Wat negatief was aan de Insignia (beperkte hoofd- en beenruimte achteraan) wist ik al, maar dat de Superb zo'n moeite heeft met het vermogen op de baan te zetten én in een vergelijking met de 3 andere de "slechtste" (nu ja, slechtste, laten we het houden op minst goede) ophanging heeft, dat wist ik niet.
Dringend de Autogids eens gaan halen...
 

leander

Nieuw lid
Grappig hoe persoonlijk zo'n test is.
Zij concludeerden dat de stoelen van de insignia perfect zitten en dat de skoda wat te wensen overlaat.

Ik heb testgereden met de insignia en moest na een half uur echt de auto uit, omdat ik zo'n last had van mijn rug, terwijl ik in de skoda heerlijk kan zitten.

Ook qua comfort heb ik ervaren dat de skoda zonder sportonderstel veel comfortabeler veert en rijdt dan de passat en de mondeo. Wellsiwaar liggen die auto's iets beter op de weg in de bochten, maar qua comfort winnen ze het zeker niet wat mij betreft.

Vreemd dus dat zo'n autoblad dit zo anders ervaart.
Wel grappig om te zien dat ze redelijk negatief zijn over de superb, terwijl hij wel winnaar van de test wordt.
 

cloink

Actief lid
Dringend de Autogids eens gaan halen...
Bespaar je de moeite, die komen nl. tot dezelfde conclusie... Althans wat comfort betreft. Wat betreft wegligging staat de Skoda zelfs op een gedeelte 2e plaats (dacht ik, zo uit mijn hoofd). Ze waren in elk geval aangenaam verrast.

Verder sluit ik me wel aan bij het artikel in AutoGids: de Insignia heeft een beter compromis wegligging/comfort, ziet er beter uit en is nog (spot)goedkoper, maar komt tekort qua vermogen (in vergelijking met andere modellen met eenzelfde vermogen) en is erg bedroevend qua ruimte voor een wagen die zó groot is, zowel qua binnenruimte als koffervolume. De Superb daarentegen blinkt net uit in die ruimte en biedt erg overtuigende motoren/overbrengingen, terwijl daar de ophanging relatief hard is (voor zo'n "slee") en de looks gemiddeld zijn (at best...). Het is dus maar helemaal wat je wil: een blitse cruizer of een "echte Volkswagen". :D
 
Bovenaan Onderaan