Skodaforum (Citigo) Grip & Sliptraining?

Steerclear

Senior Member
Beste Forumleden,

Het topic "brandstofmeter" in de sectie Citigo is prettig ontspoord.

Dit riep bij mij de vraag op of interesse is in een Grip & Sliptraining (door mij geleid als instructeur/trainer) op het ANWB Test & Trainingscentrum van de ANWB te Lelystad.
We kunnen specifiek ingaan op de aanwezige hulpsystemen (ABS, ESP, BrakeAssist, CitySafe) , de werking ervan en het juiste gebruik. In vier onderdelen kunnen we kennismaken met het maken van noodstops onder gladde en "normale" omstandigheden, het bochtgedrag van onze auto's, de mogelijke slip-situaties in bochten, het herkennen, oplossen en -beter nog- voorkomen ervan, de invloed van banden bij verschillende omstandigheden en een informatie-sessie over deze zaken.

Op het Centrum en bij mij is een grote hoeveelheid kennis aanwezig van alle VAG- producten.

We kunnen doorzetten met 12 deelnemers of meer. Prijsindicatie: 140 Euro p.p voor een hele dag, (gebruik eigen auto) incl lunch, certificaat en naslagwerk.
Hierbij een peiling of e.e.a. haalbaar is. Tijdstip : bij voorkeur in september, dan heb ik volop gelegenheid om alles voor te bereiden.

Ook zou er een mogelijkheid zijn om een verkorte versie aan te bieden in de avond, beginnen om 18:00 uur, einde rond 21:45. Kostenindicatie voor deze variant: 95 Euro p.p.(eigen auto)

Ik raad je aan met eigen auto te rijden, ze kunnen het makkelijk aan.
Wil je met een auto van het centrum rijden, dan kan dat tegen een kleine vergoeding.
(Volkswagen Golf 7 , Polo en Passat, en eventueel Up!)

Groeten, Eric de Bree

nuttige link:
http://www.anwb.nl/auto/rijtrainingen/algemene-informatie/test-en-trainingscentrum

Mogelijke deelnemers:
Turboturbo

turboturbo

Forumguru
O, dat vind ik heel leuk. Ik wil wel meedoen. Avond of dag variant maakt mij niet zo veel uit.

Edit: dit is toch niet uitsluitend voor Citigo-rijders, neem ik aan?

lovely305

Forumguru
Misschien zie ik je daar dan turboturbo.Lijkt me leuk om het nog eens over te doen.Maar dan natuurlijk in mijn eigen stoere Citigo!

Steerclear

Senior Member
In eerste instantie wel zou ik zeggen. Bij te weinig deelname zou ik overwegen het voor alle Skodafielen te openen.

Inge

Lid
Lijkt me erg nuttig - echter weet niet hoe het met de financiën dan stat en nog belangrijker of ik het met mijn herstellende rug dan aankan.

Steerclear

Senior Member
Het is wel opmerkelijk dat het topic veel bekeken wordt, maar de reacties minimaal zijn. Na het weekend gooi ik het open voor alle Skodarijders.

Leuk leuk, ik houd me ook aanbevolen . Met de citigo of octavia maakt me niet uit .:) alleen gaan we wel op vakantie 7 september mmm:confused:

Steerclear

Senior Member
Daar heb ik heel slechte ervaringen mee. Er moet gepland worden, dat betekent dat er een dag in (eind) september geprikt zal worden (zaterdag en/of zondag) en we dan doorzetten. Bij voldoende belangstelling kan er nog een tweede sessie worden geopend in november.

Sparkie

Forumguru
Dan zal je een keuze moeten maken Corné......

Maar dit lijkt me een geweldig initiatief en zal bekijken of de financiën het toelaten.
Is er nog extra korting voor ANWB leden?

CDK

Forumguru
@Sparkie, ik organizeer die andere actie, kan niet maken om weg te blijven natuurlijk ;)

CDK

Forumguru
die is helaas idd locatiegebonden, maar waarschijnlijk bijten we elkaar niet, jouw actie is gericht op citigo rijders, die hun bolide meestal niet laten chippen ;) misschien dat een enkele andere Skoda rijder bij onvoldoende citigo deelnemers in dubio geraakt, maar komt goed, succes met de cursus! ik ben al 2 x in Lelystad geweest, 1 x RDW kantel training en 1 x slipcursus bijde voor trucks

greetz Corné

Bovenaan Onderaan