Skoda velgen en zomerbanden

Aankomende week ga ik mijn occasion ophalen. De auto wordt geleverd op winterbanden. Nu wil ik deze snel op zomerbanden gaan zetten. Nu heb ik uitgerekend dat een set nieuwe velgen met zomerbanden na vijf jaar goedkoper is dan een setje zomerbanden kopen en twee keer per jaar voor bandenwissel te gaan.

Nieuwe set 17 inch met zomerbanden op de Skoda website is 1249 inclusief montage..
Nieuwe set banden is al snel 350 en met bandenwissel 2x per jaar a 84 euro.

De reden dat ik op de website van Skoda heb gekeken hiervoor is omdat ik graag Skoda velgen wil hebben. Deze vind ik het mooist onder de auto staan.

Heeft iemand nog tips of andere ideeën? Nergens anders kon ik originele Skoda velgen vinden en op marktplaats koop ik liever geen velgen.
 

Rofffel

Forumguru
Van wat voor type velgen hou je?
Er zijn verschillende aanbieders die originele velgen opkopen, welke in prima staat zijn.
Ik vind het nog al wat geld wat de dealers vragen..
 

brepus13

Forumguru
Superskoda.com heeft ook originele velgen en soms voor hele leuke prijzen... misschien zit er iets tussen voor je? Marktplaats staat natuurlijk ook genoeg Skoda spul op.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hoeveel inch was origineel? Als het 16ers zijn heb ik nog een det Minoris velgen liggen. Zou je daar eventueel je winterbanden om kunnen leggen?
 

CharlesTucker

Forumguru
Als je tevreden bent over de velgen waar de winterbanden nu omheen zitten zou je ook kunnen overwegen om over te stappen op all-seasons. Hier zijn erg veel veschillende meningen over te vinden op het forum, zowel positief als als negatief. Ik zeg dus zeker niet dat je dat moet doen, die discussis al gevoerd, maar serieus overwegen lijkt me goed. Persoonlijk zou ik het niet doen als je een wintersporter bent, maar anders is het wel de moeite waard om er eens zelf over na te denken.
 
Hoeveel inch was origineel? Als het 16ers zijn heb ik nog een det Minoris velgen liggen. Zou je daar eventueel je winterbanden om kunnen leggen?
16 inch inderdaad.

Daar zou ik inderdaad ook de zomerbanden op kunnen laten monteren. Stuur mij gerust een berichtje met een richtprijs wat je er voor wil vragen.
 
Als je tevreden bent over de velgen waar de winterbanden nu omheen zitten zou je ook kunnen overwegen om over te stappen op all-seasons. Hier zijn erg veel veschillende meningen over te vinden op het forum, zowel positief als als negatief. Ik zeg dus zeker niet dat je dat moet doen, die discussis al gevoerd, maar serieus overwegen lijkt me goed. Persoonlijk zou ik het niet doen als je een wintersporter bent, maar anders is het wel de moeite waard om er eens zelf over na te denken.
Helemaal eens dat dit ook een optie is om te overwegen. Heb ik ook over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik setje zomer en winterbanden wil.
 
Bovenaan Onderaan