Skoda Superb voorverwarmen op accu hoeveel %

Hoi,
Ik heb een Superb PHEV, half jaartje oud.
Nu wilde ik vanmorgn via de app voorverwarmen op afstand aanzetten, accu was nog 29%.
Nu geeft hij aan dat de accu iet vol genoeg is om voor te verwarmen, hoeveel % moet deze zijn?
 

hemi24

Forumguru
Moeilijk te zeggen, dat is afhankelijk van heel veel factoren..!

Soortgelijke vraag: ik wil mijn huis verwarmen, wat kost mij dat per week?

:pieker:
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Wampie Ik weet niet precies hoe groot de HV-accu van je Superb phev is, maar, even uitgaand van 14 kWh is 29% ongeveer 4 kWh.
De verwarming zal ~ 2000-3000W trekken (misschien nog wel meer dan dat), dus het zou de HV-accu niet overvragen, maar wel heel flink belasten.
Misschien is het zelfs wel zo dat je alleen aan de laadpaal kunt voor-verwarmen, wat zegt de manual erover?
 

hemi24

Forumguru
Hangt af van buitentemperatuur, ingestelde voorverwarmtemperatuur, overige geselecteerde functie zoals stoel-, stuur-, spiegel- en ruitverwarming, etc…

Daarnaast zal er waarschijnlijk een beperking op zitten dat het onder een bepaald percentage niet ingeschakeld kan worden.
 
Interessante vraag. Fijn dat je in ieder geval meld dat je niet perse aan de laadpaal hoeft te staan en ben ook benieuwd waar die ondergrens van het accu % ligt indien je voorverwarmen wilt inschakelen. Zou je dat nog kunnen delen op basis van je ervaring?
 
Bovenaan Onderaan