Skoda Superb IV L&K - sleutels en gebruikers koppelen

Beste,

Ik ben sinds een tweetal weken de trotse bestuurder van een skoda superb iv L&K. Heel graag had ik genoten van de personalisatie instellingen in deze wagen. Na het instellen van een gebruikersaccount voor mezelf en een gebruikersaccount voor mijn vriendin, slaag ik er niet in om onze sleutels te koppelen aan onze account.

Bij het instappen blijven de zetels en spiegels staan zoals deze daarvoor stonden, onafhankelijk van de gebruikte sleutel. Op dit ogenblik zijn we beiden geregistreerd als hoofdgebruiker, de wagen beschikt over een infotainment systeem columbus en ke(yle)ss (entr)y. In de handleiding van de superb iv vind ik niet terug hoe de sleutel, bestuurdersstoel en gebruikersaccount te koppelen.

Zou iemand me kunnen verduidelijken, hoe het koppelen van de sleutel en personalisatie instellingen verloopt bij dit model?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Huub

Desperado

Forumguru
Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar ik kan je wel verwijzen naar de meet en greet. Het wordt hier namelijk erge gewaardeerd wanneer nieuwe leden zich even voorstellen. En het levert zeker meer antwoorden op :lezen:

Rickb

Lid
In mijn (oude) Octavia moest je gewoon met 1 sleutel in de auto gaan zitten, je stoel en spiegels instellen en vervolgens op je stoel op de M drukken en gelijk een cijfer erachteraan kiezen.
Daarmee was het ook gekoppeld aan je sleutel.

Maar of dat hetzelfde is weet ik niet.

philippe bakker

Forumguru
Heb jij als optie zelf parkeren ? Zo ja hoe noemt dat ? Want ik wil er mij misschien volgend jaar eentje in Duitsland gaan halen en op de auto’s die nu op mobil.de staan zie ik er precies geen enkele met park assist opstaan

In mijn (oude) Octavia moest je gewoon met 1 sleutel in de auto gaan zitten, je stoel en spiegels instellen en vervolgens op je stoel op de M drukken en gelijk een cijfer erachteraan kiezen.
Daarmee was het ook gekoppeld aan je sleutel.

Maar of dat hetzelfde is weet ik niet.
Bedankt Rickb, volgens mij zou het op deze manier ook moeten werken. Ik speel met het idee dat mijn vriendin met haar korte benen de zetel in een uiterste stand van de zetel zet en het daarom niet werkt. Morgen eens testen!

Heb jij als optie zelf parkeren ? Zo ja hoe noemt dat ? Want ik wil er mij misschien volgend jaar eentje in Duitsland gaan halen en op de auto’s die nu op mobil.de staan zie ik er precies geen enkele met park assist opstaan
Philippe, deze wagen heeft de park assist en trailer assist optie. Hij staat op foto wel aan de foute kant van de weg om deze te kunnen gebruiken. Deze optie noemt volgens mij ook gewoon park assist.

JeSko

Forumguru
Heerlijke auto en prachtige kleur! Proficiat ermee, zowat de dikste Skoda van het moment wat mij betreft:thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Idd prachtige kleur. Hebben deze ook op onze S3 maar een sch**tkleur om te onderhouden. Iedere krasje zie je van ver ... :nono:

SNARFB

Senior Member
...... Na het instellen van een gebruikersaccount voor mezelf en een gebruikersaccount voor mijn vriendin, slaag ik er niet in om onze sleutels te koppelen aan onze account.......
@hhorsten: Is het je inmiddels al eens gelukt? Ik loop met m'n nieuwe Octavia tegen hetzelfde probleem aan. Ben benieuwd.

Laatst bewerkt door een moderator:

Superb4

Nieuw lid
Wij hebben hetzelfde probleem en de dealer snapt het ook niet.
Ik had op youtube een filmpje gevonden waarbij in de menu “car-setup” er een optie was ivm de “personalisation” maar deze optie staat bij ons niet in de menu.
(Superb iV).

nu moeten we dus altijd, manueel, switchen tussen de gebruikersprofielen.

Vaak werkt dat zelfs ook niet en neemt hij de selectie niet aan of blijft hij laden...

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan