Skoda Superb Combi elegance 2.0 CRTDI 140pk

J126R

Lid
Hoi,

gisteren onze nieuwe auto gaan bestellen maar zit met nog een aantal dilemma's... Deze auto besteld:

Skoda Superb Combi 2.0 CRTDI 140pk in Elegance uitvoering met volgende belangrijke uitrusting en extra opties:

*leder interieur (zwart)
*pack elegance columbus
*mirage afwerking
*panoramisch open dak
*sound system
*bi-xenon lampen met AFS
....

Nu twijfelen we nog over de juiste kleur en velgen... Nu op de bestelbon (Platin grey met de standaard velgen VENUS) maar deze kunnen nog aangepast worden (als ik snel ben). Goeie combinatie? 18inch is geen optie omwille van verlies comfort, of valt dit mee?

graag jullie meningen...

Verder nog wat vragen:

Is 140pk voldoende voor vlot in het verkeer mee te rijden?
iemand die met een superb rijd misschien nog aanbevelingen, opmerkingen, dingen waar ik op moet letten?

met vriendelijke groeten

RayDelft

Forumguru
Ik heb bewust geen 18"en geen sportonderstel besteld omdat ik vind dat comfort bij deze auto hoort. Hij is dan ook heerlijk comfotbale en stuurt strak genoeg.
Ik weet natuurlijk niet wat 18"doet al dan niet i.c.m. sportonderstel. Ik heb de standaard LM verlegen ik meen dat die Venus heten. Vind ik mooi zat.
Het panoramische dak dat je hebt besteld zal je zeker bevallen, het is fantastisch! Bij je volgende auto wil je dat niet meer missen.
Het sound systeem is van heel behoorlijke kwaliteit. De Harddisk heb je voor muziek niet nodig. Met een SD kaartje kan je ook 32 GB kwijt. Ik heb mijn SD kaartje behoorlijk vol gestopt en heb nog steeds iets van 20 GB over.
Zelf heb ik Magnetic Brown met Ivory leer gekozen en dat geeft de auto een lomo-achtige uitstraling. Gefeliciterd met je schitterende aankoop.

andrehj

Forumguru
Nu twijfelen we nog over de juiste kleur en velgen... Nu op de bestelbon (Platin grey met de standaard velgen VENUS) maar deze kunnen nog aangepast worden (als ik snel ben). Goeie combinatie? 18inch is geen optie omwille van verlies comfort, of valt dit mee?

18" is inderdaad te hard, maar sommigen vinden dat meevallen. Overigens zou ik, als ik voor 17" zou kiezen, altijd voor de Venus velgen gaan, omdat die als enigen 7" breed zijn. De andere twee zijn 7,5" breed, waardoor het risico op stoeprandschade veel groter is.

Klinkt goed lekker de 2 liter TDI ipv de 1.6, je met stuk meer power dan de 1.6 TDI.

Wellicht leuk om voetenbankje voor achterpassagiers mee te bestellen :)

Gefelicteerd met je mooie aankoop, ga je je zeker niet beklagen.

Ik rijd sinds een paar weken met de 2.0 tdi gtec, heb nog nooit het gevoel gehad om ook maar ergens te kort te komen kwa vermogen. Daar zit je zeker en vast goed mee.

Enige suggestie die ik misschien zou doen is de Amundsen nemen ipv de columbus ivm diefstalgevoeligheid. Als je de optie MDI neemt is de interne hdd van 20GB die je mist zeker geen bezwaar meer. Het scherm is natuurlijk wel iets kleiner maar wat mij betreft zeker niet te klein.

Kleur en velgen zijn zeer persoonlijk maar de Trifid velg vind ik zelf de mooiste van de 17" velgen, ik zou het op Platin Grey houden omdat zwart weliswaar mooi is maar zeer "vuil gevoelig".

Just my 2 cents.

J126R

Lid
Gefelicteerd met je mooie aankoop, ga je je zeker niet beklagen.

Ik rijd sinds een paar weken met de 2.0 tdi gtec, heb nog nooit het gevoel gehad om ook maar ergens te kort te komen kwa vermogen. Daar zit je zeker en vast goed mee.

Enige suggestie die ik misschien zou doen is de Amundsen nemen ipv de columbus ivm diefstalgevoeligheid. Als je de optie MDI neemt is de interne hdd van 20GB die je mist zeker geen bezwaar meer. Het scherm is natuurlijk wel iets kleiner maar wat mij betreft zeker niet te klein.

Kleur en velgen zijn zeer persoonlijk maar de Trifid velg vind ik zelf de mooiste van de 17" velgen, ik zou het op Platin Grey houden omdat zwart weliswaar mooi is maar zeer "vuil gevoelig".

Just my 2 cents.
Bedankt voor je reactie,
hoe zit dat juist met de gevoelighei voor diefstal van de GPS? staat er standaard iets van alarm op de auto eigenlijk? Ik woon nu niet in een drukke stad en kom er ook niet vaak, de auto gaat 's nachts binnen staan dus.... en overdag meestal op de parking van het werk (camerabewaking). Verder parkeer ik zelden of weinig in een grote stad, verder neem ik nattuurlijk omnium op de wagen en is dit dan niet meeverzekerd? volgens mij wel...?

mvg

Ik heb zowat dezelfde wagen (+alarm+standverwarming+extra airbags achteraan+verduisterde ruiten) met dezelfde motor. Trifid 17" velgen vind ik de mooiste. Vermogen motor is ruim voldoende en ik vind dat die motor bijzonder zuinig is. Als ik langere afstanden op secundaire wegen doen kom ik op de BC aan 4,6l/100km. Op de autoweg tegen 120 à 130km/h schommelt dat rond de vijf liter.
Mbt Columbus: ook onze wagen staat bijna steeds binnen of op plaatsen met laag risico (zelden in grote stad). Werkt niet slecht maar eerlijk gezegd vind ik m'n TomTom beter. Ik weet dus niet of ik nogmaals voor Columbus zou gaan.

Ik heb de venus velgen, opzich niks mis mee, maar een beetje saai! Heb je gekeken naar de 'laurel' velg? Net als de luxon (antraciet) een beetje een combi tussen antraciet en lichtmetaal. Lijkt me erg gaaf, zeker met platin grey!

J126R

Lid
Hoi, vandaag een testrit uitgevoerd met de 1.6 crtdi en de 2.0 crtdi. Wat een verschil! Had ervoor gezorgd dat de superb combi vol zat. Dan merk je wel dat de 1.6 moeite heeft met het gewicht ten opzichte van de 2.0 die soepel optrekt. Verder nog een mail gekregen van de dealer, mijn auto (die normaal gezien voorzien was voor september) staat al ingepland en mogen we half juli al verwachten, is het normaal dat de levertermijn ineens ingekort wordt met 2 maanden....???? Straf niet?

Bovenaan Onderaan