Skoda Superb Combi dagrijverlichting

quorumz

Actief lid
Weet iemand toevallig wat voor type lampjes er gebruikt worden voor de dagrijverlichting van de skoda superb combi? (het 2e lampje naast de mistlamp). In de handleidingen van www.skoda-auto.com zijn ze dat vergeten en omdat de Octavia ][ PY21W gebruikt en de Superb ][ DE PY21W en Py24W weet ik het niet zeker.

Wil namelijk deze dagrijverlichting vervangen voor LED lampjes als deze bestaan. Ik weet ook niet of deze dmv de canbus techniek gechecked worden

alvast bedankt

Tallguy

Forumguru
Interessante vraag: ik ben zelf ook wel benieuwd, want voor mijn Yeti zou ik ook wel andere dagrijlampen willen (iig helderder cq LED). Ik verwacht dat het dezelfde type lampen zijn die Skoda gebruikt, dus...
Als iemand meer info heeft graag posten

quorumz

Actief lid
Ik heb even de manual gedownload van de Yeti en zie het volgende:

Front headlight Halogen headlight Xenon headlight
Low beam light H4 D1S
Main beam light H4 D1S
Parking lights W5W W5W BL
Daylight driving lights P13W
Turn signals HPC24WY
Fog lights H7

Ik zie in de handleiding dat er 3 lampen bij de yeti in de unit zitten

Even snel gegoogled: http://www.automotivelightstore.com/p13w.aspx
dure lampjes (99dollar) en nog zonder canbus

maar dit garandeerd niet dat ze in de superb combi passen:(

quorumz

Actief lid
Volgende de Skoda dealer zitten er P21W lampen in de dagrijverlichting van de skoda superb combi. Geen idee of daar al led lampen voor zijn met canbus check

eddyboer

Nieuw lid
Bedoel je dit naast de mistlamp?

http://milotec.de/index.php?cat=c34....html&XTCsid=5f2b49ae35840cf225f23527de30fe38

Schrik niet van de prijs kan oplopen tot 329,- excl. BTW

deze LED dagrijlichtunits zijn in 6 verschillende variaties leverbaar ;

1)voor modellen zonder mistlampen af fabriek
2)voor modellen met rechthoekige mistlampen af fabriek
3)voor modellen met ronde mistlampen af fabriek

Elk van deze varianten is leverbaar met transparant/chroom lamphuis of donker smoke lamphuis. De varianten met transparant chroom lamphuis kosten 319,- excl. BTW , met donker getint lamphuis 329,- excl. BTW.

Octavia_II

Actief lid
Voor zover ik weet is er geen enkele LOSSE led lamp welke een E-keur heeft.
Behalve indien er een complete behuizing om heen zit, dan zou deze een E-keur kunnen hebben. (Bijvoorbeeld Aftermarket Dagrijlampen)

Dus inderdaad de "duitse" LED zijn officieel verboden.

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan