Skoda Supberb 3.6 gekocht

Matje312

Nieuw lid
Even voorstellen.

Na 12 jaar Rover 600/75 gereden te hebben nu een Skoda gekocht. Altijd mooie auto's gevonden en heel ruim.

Auto komt uit Duitsland. Skoda Superb 3.6 V6 DSG L&K Combi. Bouwjaar november 2013. Beige leder interieur.
Erg blij mee. Gaat binnenkort op transport.

Ben verder niet echt een auto fanaat. Maar wellicht dat ik af en toe wat wil vragen :D
 

MaxN

Donateur
Welkom en succes met het wachten.
En wij zijn altijd nieuwsgierig naar de foto's uiteraard.
 

CDK

Forumguru
Welkom en proficiat met je aanwinst! Dat is de 2e 6 pitter in een week tijd die zicht hier (weer) meld :thumbsup:
Zelf heb ik ook een 2013 model gehad in L&K uitvoering. Heerlijke wagen :jaja:
 

Matje312

Nieuw lid
Dank allen.

Heb er 4 winterbanden (gebruikt) op velg bijgekocht voor € 400. Is dat een beetje een goede deal?

Er zit wel een Amundsen+ in. Wellicht wil ik die nog vervangen door een Columbus.
Plus een achteruitrij camera in laten bouwen.

L&K versie uit Duitsland is net wat minder uitgerust dan die in Nederland volgens mij.
In Nederland zou je dan dus nog de Columbus en geventileerde voorstoelen erbij krijgen.

Origineel prijsverschil wel erg groot. Staat in duitsland voor 42K te boek en bij ons voor 65k :sterretjes: 22K aan BPM.
 

haassie

Forumguru
Mooie kar, dat lijkt me echt een heerlijke motor....zit zelf ook in Duitsland te kijken, bij voorkeur een 2.0. Staan opvallend veel 3.6 V6 modellen te koop recentelijk voor interessante prijzen. Wie weet...in een gekke bui....
 

haassie

Forumguru
@Matje312 ...heeft vast te maken dat bpm gerelateerd is aan uitstoot en de hoge nieuwprijs? Ik stel filters altijd in op 2013-2014...
 

Matje312

Nieuw lid
Klopt ja, deze is van november 2013. Als ie van januari 2014 was geweest had er gelijk € 1.500 extra bpm bij gekomen.
 

CDK

Forumguru
Dank allen.

Heb er 4 winterbanden (gebruikt) op velg bijgekocht voor € 400. Is dat een beetje een goede deal?

Er zit wel een Amundsen+ in. Wellicht wil ik die nog vervangen door een Columbus.
Plus een achteruitrij camera in laten bouwen.

L&K versie uit Duitsland is net wat minder uitgerust dan die in Nederland volgens mij.
In Nederland zou je dan dus nog de Columbus en geventileerde voorstoelen erbij krijgen.

Origineel prijsverschil wel erg groot. Staat in duitsland voor 42K te boek en bij ons voor 65k :sterretjes: 22K aan BPM.

Of het een goede deal is...., meestal niet met 2e hands winterbanden. Vooral omdat ze met 5 á 4 mm profiel al afgeschreven zijn.
Ik weet ook niet welke velgen en hoeveel inch en welk merk banden je gekocht hebt.

In NL is de L&K inderdaad alleen met Columbus en geventileerde stoelen geleverd. Ik zat met een Sedan vol opties op 63K waarvan 19K bpm.
 

Matje312

Nieuw lid
Hoe kom je er trouwens achter of een te koop aangeboden Columbus niet gestolen is? Naar de code vragen neem ik aan?
Ik zag er op Ebay eentje met SSD.
 

MaxN

Donateur
Dat is sowieso een aangepaste.
Volgens mij zijn ze altijd met HDD geleverd, zelfs de nieuwere MIB Colubussen.

Hoeft daarom natuurlijk niet minder goed te functioneren natuurlijk.
 

MaxN

Donateur
Ja is dezelfde radio, alleen andere logo/kleuren op het scherm.
Maar volgens mij is dit aan te passen via VCDS, maar dat weet ik niet zeker.
Misschien dat je daar iets over in kan vinden in een van de "grote Columbus" topics.
 

CDK

Forumguru
Een Columbus met SSD is een omgebouwde machine. Wellicht van een hobbyist geweest. Af fabriek zijn ze alleen maar met een ouderwetse hard disk geleverd.
 

MoRaX

Lid
Welkom, ik heb ook wat Engelse nostalgie gereden! Rover 111L, Rover 623Si en een Rover 200BRM. Fijne kilometers gewenst!
 
Bovenaan Onderaan