Skoda start productie elektrische auto's in 2020

Tassin

Forumguru
"De toekomst van Skoda is elektrisch", aldus Skoda Auto CEO Bernhard Maier. "Vanaf 2025 willen we vijf volledig elektrisch aangedreven auto's in verschillende segmenten aanbieden...

Link naar artikel

16424_1.jpg
 
ik ben niet echt overtuigd van het hele electrisch verhaal...
Het is 1 van de oplossingen, maar geen enkele oplossing is DE oplossing.
Dat fosiele brandstoffen in zijn huidige vorm niet meer lang mee gaan, dat is duidelijk, maar er zal nog veel moeten gebeuren om alles CO² neutral te krijgen...
 

Canon-Eye

Forumguru
ik ben niet echt overtuigd van het hele electrisch verhaal...
Het is 1 van de oplossingen, maar geen enkele oplossing is DE oplossing.
Overtuigd of niet, elektromotoren vormen momenteel toch wel zo ongeveer de enige realistische manier om een voertuig in beweging te krijgen dat de benodigde energie aan boord mee kan nemen in een andere vorm dan fossiele brandstof. De verschillen zitten hem vooral in de manier waarop die energie wordt verkregen en meegevoerd.

De stroom uit het stopcontact is ook nog niet allemaal CO2-vrij (fossielvrij), maar dat is een kwestie van tijd: zonne- en windenergie zetten wel door, maar dan hebben we intussen ook nog wel wat te doen aan de ontwikkeling van accu's en andere stroomopslagmethodes.
De brandstofcel zie ik ook wel positief tegemoet, al is waterstof een behoorlijk link goedje in de omgang zodat er op veiligheidsgebied nog wel wat uitdagingen liggen om dit volledig foolproof te kunnen distribueren en gebruiken.
 
Overtuigd of niet, elektromotoren vormen momenteel toch wel zo ongeveer de enige realistische manier om een voertuig in beweging te krijgen dat de benodigde energie aan boord mee kan nemen in een andere vorm dan fossiele brandstof. De verschillen zitten hem vooral in de manier waarop die energie wordt verkregen en meegevoerd.

De stroom uit het stopcontact is ook nog niet allemaal CO2-vrij (fossielvrij), maar dat is een kwestie van tijd: zonne- en windenergie zetten wel door, maar dan hebben we intussen ook nog wel wat te doen aan de ontwikkeling van accu's en andere stroomopslagmethodes.
De brandstofcel zie ik ook wel positief tegemoet, al is waterstof een behoorlijk link goedje in de omgang zodat er op veiligheidsgebied nog wel wat uitdagingen liggen om dit volledig foolproof te kunnen distribueren en gebruiken.

ja, akkoord, dat is net hetgeen waarvan ik nog niet ben overtuigd. Als men nu te snel wil gaan, gaan we (volgens mij) weer energie tekorten krijgen die ze willen opvangen met niet-groene oplossingen. Dat is net de reden dat ik niet overtuigd ben. Het type motor is niet het probleem, wel de opslag van de energie, en het overhevelen van die energie.
 
Bovenaan Onderaan