Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

Tuulster

Forumguru
Werkt gewoon na indrukken van de spraakknop.
Ze is zelfs nog beleefder dan in mijn Superb. Wanneer ik annuleren zeg na een fout zegt ze keurig: Geen probleem :deuk:
 

Tuulster

Forumguru
Klopt ik heb een Bolero.
Ze klinkt wel als een Laura hoor... :D maar de Bolero heeft deze feature niet helaas....
 

jesse_s93

Donateur
Ik zie überhaupt in de prijslijst niet staan over spraakherkenning of voice control. Ik wist dus ook niet dat de basis spraakherkenning wel gewoon op de Bolero te vinden was.

Ik had ergens gelezen dat Laura nu nog enkel de volgende talen beheerst: Tsjechisch, Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb een Fabia met Amundsen met spraak bediening. Voor navigatie, bellen, muziek titels enz. Het werkt redelijk. Sommige niet Nederlandse woorden worden anders opgevat, bijgeluiden hebben ook invloed.
 

EdK

Forumguru
heb een Fabia met Amundsen met spraak bediening. Voor navigatie, bellen, muziek titels enz.
Tsja zit er bij mij ook in..... wel 3x is scheepsrecht zegt men wel
Bij mij hield het in dat na 3x proberen te gebruiken ik er mee gestopt ben...
Belde altijd de verkeerde buitenvrouw op......

Maar serieus ik vind het drie keer niets, doe het wel via de knoppies op t stuur
 

Fabia 123

Forumguru
Maar serieus ik vind het drie keer niets, doe het wel via de knoppies op t stuur

Dat gaat ook, maar namen opnoemen die in het bestand van de navigatie staan . Werkt meestal ook goed.
Muziek titels is vaak een drama.
 

Johndoe44

Actief lid
Update.... na ruim 2 maanden na in ontvangst mogen nemen van mijn auto werkt eindelijk alles. Gisteren hebben ze bij de garage ervoor kunnen zorgen dat ik eindelijk internet heb in mijn auto. Zowel via de e-sim als.mijn hotspot pakt de auto nu op. Heb nu ook pas skoda connect kunnen activeren via de auto.
 
Gisteren heeft mijn Amundsen een update, met als datum 17-12-2019, gekregen bij de dealer. Wat deze update verbeterd of veranderd heb ik nog niet gemerkt. Het hikken van het geluid bij een koude motor is er nog steeds. In het nieuwe jaar maar weer verder laten zoeken door de dealer.
 

Fabia 123

Forumguru
De Amundsen is een infotainment systeem. Dat staat los van andere systemen bijvoorbeeld de motor.
De dealer heeft vermoedelijk de software van de Amundsen zelf geüpdatet of de wegenkaarten of beide.
Ik denkt dat het goed is te kijken wat er na de update veranderd is.
En wat zijn de ervaringen van andere Scala rijders?
 
Ja, inderdaad de software van de Amundsen is geüpdate. (in overleg met Pon) zij hoopten hiermee mijn probleem op te lossen, maar helaas) als ik de auto na een nacht stilstand start, hikt het Amundsen systeem. Er is niets van het geluid te maken, zowel radio als ook telefoon. Als de motor warmer wordt, wordt ook het hikken steeds minder. Dit duurt bij een koude nacht rond de 10 minuten en bij een zachtere nacht korter. Daarna gaat het goed.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik ben geen techneut zoals vele anderen op dit forum, maar dit lijkt mij een contactje of zoiets wat geen goede verbinding heeft.
 
Deze ochtend mijn Scala opgehaald...naar huis gereden (met infosysteem uit) kom ik thuis om even lekker te spelen... hetzelfde probleem als de Topicstarter. Dus meteen terug naar de dealer (= maar 8 km) Ze zijn nu aan het checken of er een klaarstaat. Als dat niet het geval is dan gaf de servicemedewerker al aan dat het systeem moet worden vervangen...en die staan in backorder bij de fabrikant.

Goed begin! Nog geen uur mijn auto in bezit en dan dit...:cry:
 

EdK

Forumguru
Ach joh der zitten nog zoveel andere knoppen op die je nog moet leren....
En heb je ook weer een reden om op zangles te gaan...:deuk:
 

Desperado

Forumguru
In backorder is geen goed teken, dan is de kans aanwezig dat er zeer veel defect zijn en dan kan het wel even duren.
 

Fabia 123

Forumguru
Als ik een nieuwe auto ophaal test ik het infosysteem voor aflevering stop de adressen vooraf in de navigatie laat mij de werking uitleggen, en zorg ervoor dat de telefoon gekoppeld is.
Wanneer je iets niet weet of verkeerd doet zijn er deskundigen in de buurt.
Als er problemen zijn met het infotainment systeem zijn er deskundigen in de buurt om het op te lossen..
Iedereen die de komende tijd een nieuwe Skoda op gaat halen doet er goed aan om voor aflevering de infotainment te testen.
 
Bovenaan Onderaan