Skoda Scala levertijd

guidoscm

Senior Member
Ik het net bericht ontvangen dat weer doorgeschoven zijn.

Nieuwe planning is week 41.
(Eind oktober)

De aftel klok maar weer op 0 gezet .

Scala2021

Nieuw lid
mijn scala is besteld op 2-9-2021 en ik heb deze week eindelijk bericht gekregen dat hij onderweg is.
De dealer zegt hem te kunnen afleveren in week 28/29 2022.

Jeroen K

Actief lid
Zojuist door dealer bevestigd dat onze Scala naar week 34 wordt doorgeschoven. Wordt dan wel modeljaar 2023, waar ik heel blij mee ben. Besteld 1e week september 2021.

guidoscm

Senior Member
Mijn Scala stond op week 41, dus maar eens een email gestuurd of deze datum al met pen geschreven kan worden ipv potlood.

Helaas, we staan nu in potlood voor 42.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

Jeroen K

Actief lid
In week 33 contact opgenomen met de dealer, want levering stond week 34 gepland en ik had nog niks gehoord. Hij gaf aan nog steeds week 34 in de planning te hebben staan, maar er was nog geen chassis nummer bekend. Hij zou het navragen bij de importeur. Dat is nu 15 dagen geleden, niks meer gehoord. Niet de eerste keer dat het zo gaat helaas.
De gebrekkige communicatie vind ik bijna net zo vervelend als de lange levertijd...

Jeroen K

Actief lid
Week 42 wordt nu aangegeven als verwachte leverweek, maar niks is zeker want productiedatum staat nog niet vast. Ik heb toch maar weer zelf geïnformeerd omdat ik na 17 dagen nog geen antwoord had gekregen.

Vorige week besloten om na de Fabia Combi over te gaan naar de Scala.
Is nu besteld maar moest rekening houden met 1 jaar levertijd !!

Jeroen K

Actief lid
Is nu besteld maar moest rekening houden met 1 jaar levertijd !!
Afgelopen week was het voor mij precies een jaar geleden, laatste bericht is nu nog 6 weken....Hopelijk gaan de levertijden weer een beetje de goede kant op!

Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda

Donateur
@peter-m precies wat ik ook gedaan heb.
Van Fabia 3 combi dsg naar Scala business dsg.
Ik ben tevreden, de Scala is een geheel andere auto dat wel.

Sterkte met wachten

Ja jammer dat de Fabia Combi er niet meer is, lever wel iets kofferbakruimte in.
Maar dat maakt de beenruimte op de achterbank weer goed.
Met een puberzoon van nu al 1,80 meter is dat wel nodig.

Alleen nog even geduld ! :(

fanSkoda

Donateur
@peter-m ja het is ook achterin een écht ruime auto met zeer royale been- (knie)ruimte. En dat gaat, in vergelijking met de Fab, idd ten koste van de bagageruimte.
Het is alleen jammer dat de achterzitting niet wegklapbaar is als bij de Fab. Dus geen volledig vlakke laadvloer. Loopt iets omhoog. En de r- voorstoel kan niet plat. Blijft rechtop.
Idd niet als combi bedacht. Toch jammer, waarom niet simply clever en het beste van 2 werelden?

Grtss

Laatst bewerkt:

guidoscm

Senior Member
Net gebeld door de dealer.
De Skoda Scala is aangekomen in Nederland, dit terwijl systeem van LeasePlan nog op week 42 staat.

Vanaf 10 oktober kan hij geleverd worden.
(22 september 2021 besteld)

Bovenaan Onderaan