Skoda Scala levertijd

fanSkoda

Donateur
@guidoscm Alvast gefeliciteerd! Ik rij al 2 jaar met Skoda Scala 1.0 business edition DSG. Wel in een andere kleur. Rijdt prima.
Het is m'n 4e Skoda.
Grtss

Roronoa

Actief lid
De bestelling is geplaatst bij de lease maatschappij.

Congratz :) Weet je toevallig of de voorruitverwarming nu ook het nieuwer model zal zijn? Op de fabia zou het de nieuwe zijn dus lijkt me sterk dat de kamiq en scala achterblijven met het oud model?

guidoscm

Actief lid
Je kan dit wel als optie mee bestellen.
Ik pak wel de krabber uit de tank klep

b09f1e38f498ab77358c3ac7bc1759d3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

guidoscm

Actief lid
Via leaseplan is de auto bij wittebrug besteld.
Verwachte leverweek staat nu op week 16-2022 (18 april )

Dat word nog even duimen draaien en hopen op een wonder.....
Hoe eerder hoe beter.

Captain Hook

Forumguru
Met een verwarmde voorruit heb je nog meer tijd over om die zijraampjes ook niet te krabben... :D

We gaan het weer zien, komende winter, de talloze rijders die met mini-kijkgaatjes de weg weer opgaan. En allemaal omdat het teveel moeite is. Zucht... je zal toch maar een paar minuten eerder moeten opstaan en fysieke arbeid moeten verrichten. Gut-o-gut; wat een moeite allemaal. :koffie::shutup:

Roronoa

Actief lid
Koplampen moeten ook ijs vrij zijn wat velen ook niet doen. Het lastigste vind ik de voorruit en vooral de waas na het krabben. Daarom ook voorruitverwarming, zal veel aangenamer zijn :)

EdK

Forumguru
Daarom ook voorruitverwarming, zal veel aangenamer zijn
Voel je zeker niet aangevallen !
Zelf heb ik ook voorruit verwarming op mijn bedrijfscaddy en is zonder meer makkelijk.
Maar wat je vaak ziet in verkeer is dat je dan ziet dat men de voor en achter ruit verwarming heeft aangezet en die geheel schoon zijn en men dan de zijruiten geheel niet doet of een cirkeltje van 20cm, en men dus geheel niets ziet wat er naast hun gebeurd.
Dus ja in die periodes van het jaar kijk ik toch iets beter uit en mocht ik op die wijze in een aanrijding terecht komen dan is die foto gauw gemaakt door mij.
En dan heb ik het nog even niet door de door jouw aangekaarte verlichtings units.

Roronoa

Actief lid
Voel je zeker niet aangevallen !
.
Wij doen altijd de auto volledig voor de veiligheid. Meestal hebben we wat isolatie op de voorruit steken om minder te krabben. Maar je hebt gelijk dat je er veel tegen komt die een piepgaatje hebben of de zijruiten niet doen en soms ook met een berg sneeuw op hun dak rondrijden :D

• Leuk
Waarderingen: EdK

guidoscm

Actief lid
Heeft er iemand recentelijk nog een Skoda scala uitgeleverd gekregen?

Mijn huidige Peugeot 308 gaat van 21% naar 25% bijtelling per 01-01-2022.
Mijn bestelde Skoda Scala staat nu gepland voor week 16.

Ik ben benieuwd of dit nog haalbaar is.

EdK

Forumguru
Mijn huidige Peugeot 308 gaat van 21% naar 25% bijtelling per 01-01-2022
Weet niet waar je mee rijd aan brandstof maar voor diesel / benzine en LPG blijft gewoon 22%, net als verleden jaar.....
Elektrisch rijden en de bijtelling gaat wel flink omhoog om het te promoten...:pieker::D

guidoscm

Actief lid
Ik rij nu in de lease een 21% diesel (actie percentage) deze gaat nu naar 25% .

Dit betekent meer betalen voor een 5 jaar oude auto.

Dus hoe eerder de scala er is hoe beter.

fanSkoda

Donateur
@guidoscm tjeeeeee, misschien wel 4% extra, ik voel serieus met je mee :jaja:.
Dat wordt dan kostbaar voor je in 2022, geen goed begin.
Maar troost je, ik rij m'n Scala Business geheel privé. Da's kost nog altijd veel meer dan je bijtelling????? :banghead:
Maar ja, bij inruil krijg ik nog iets terug. Iets, ja. Want ik heb het verkeerde model en uitvoering in de verkeerde kleur uit het verkeerde jaar.

Sterkte

guidoscm

Actief lid
Blijkbaar de situatie niet helemaal goed weergegeven.

Huidige situatie:
VW Passat station diesel/ privé
(Dus weet wat een privé auto kost)

Peugeot 308 sw lease 21% bijtelling.

Omdat de Peugeot nu 5 jaar is gaat deze bijtelling naar 25% bijtelling.

Ik ben zeker niet zielig en heb bijna niks te klagen. Maar €75 per maand extra betalen voor een 5 jaar oude auto is niet waar ik op zit te wachten.

Ik probeer in te schatten of de afgegeven datum (eind april 2022) nog haalbaar is.

EdK

Forumguru
Ja het is vervelend in jouw situatie...
Maar je zou voor de gein eens moeten uitrekenen wat je kwijt zou zijn voor exact dezelfde wagen maar dan privé....
Ik denk (weet wel zeker) dat je dan die 75 eurie met liefde zou betalen.

Ja rij privé een Skoda Fabia 3 combi
En zakelijk een Caddy , en ja die kan ik ook prive rijden, maar ik heb ervoor gekozen om niet in zo'n 2 persoons hondehok te gaan rijden en 22% bijtelling te betalen.
Dat wil ik wel voor een Fabia of Octavia doen, maar ja dit zijn modellen die bedrijfstechnisch niet werken om spullen mee te nemen.
Dus geen lease , geen rit registratie omdat ik de wagen elke dag netjes op bedrijfsterrein parkeer
En ja krijg dan weer wel een maandelijkse vergoeding voor de prive wagen omdat ik ver genoeg van bedrijf woon.
Maar goed dat is zo'n vermogen dat ik er met huidige brandstof prijzen een 2 a 2,5 week de brandstof van kan betalen...

EdK

Forumguru
dat de €0,19 km vergoeding ietsje omhoog zou kunnen gaan???
Mijn werkgever kan mij 2 euro geven per gereden kilometer privé, maar dan moet ik alles wat meer dan 0,18 cent is wel opgeven aan de belasting.
Nu zijn alle werkgevers zo dat ze die 0,18 cent alleen maar betalen, en tsja het is meegenomen.
Ik weet dan nog wel eens te regelen dat ik de 0,18 kan schrijven en me tank dan voltank en die bon ook kan declareren.
Maar dat is eigenlijk een stukje goodwil van me werkgever...

Bovenaan Onderaan