Skoda Scala levertijd

Topic in 'Scala' gestart door kriva, 24-02-2019.

1. kriva

kriva Lid

Moest er iemand interesse in hebben:
    Wij zijn gisteren onze Scala gaan bestellen, levertijd zou tot ten laatste september 2019 lopen voor de huidige bestellingen.
    In België zijn er op het moment van onze bestelling een 60-tal besteld.

2. hemi24

hemi24 Forumguru

Leuk, maar in NL is de Scala nog niet bestelbaar...

C65A879C-115E-40E6-9739-B31535A60A52.png

3. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Er is zo af en toe heus wel een reden waarom je in BE zou kunnen gaan wonen...

EdK en Rosinfield vinden dit leuk.
  4. hemi24

hemi24 Forumguru

'k Heb getwijfeld over België
    Omdat iedereen daar lacht
    'k Heb getwijfeld over België
    Want dat taaltje is zo zacht
    'k stond zelfs in dubio
    Maar ik nam geen enkel risico
    'k heb getwijfeld over België

:yeehaa:

5. EdK

EdK Forumguru

Echt meen je dat nu werkelijk ????:wavecry:
    Ik ben elke keer weer blij als ik na een dag of week werken daar weer naar huis mag....
    :cheers:

dirkie996 vindt dit leuk.
  6. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Als vakantieland (Belgische Ardennen) heerlijk, altijd genieten. Wonen, ach, het gras bij de buren....

7. EdK

EdK Forumguru

Die hebben tegels......

VentoTDI, G.P. en Japanese Power vinden dit leuk.
  8. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Het fijnste aan een of meer dagen werken in onze Belgische vestiging vond ik altijd de lunch.
    Puike catering daar - de thuisgesmeerde boterhammen-in-Tupperware kunnen daar niet aan tuppen tippen...

9. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Wij ook.:D;)

s-line en Mugjuh vinden dit leuk.
  10. Koentje

Koentje Lid Donateur

Ik heb op 17 juli jl. de Scala Business Edition 1.0 DSG besteld. De levering wordt verwacht in week 47. (half november)

Peter-036 vindt dit leuk.
  11. Okki

Okki Forumguru Donateur

Gefeliciteerd. Welke kleur heb je besteld?

Collega van mijn vrouw heet op 17 juli zijn (zwarte) Scala opgehaald om er direct mee op vakantie te gaan....

12. Koentje

Koentje Lid Donateur

De kleur is Quartz Grey geworden met chrome raamlijsten.

13. Okki

Okki Forumguru Donateur

Zal een sjieke bak worden. Goede keuze voor die 1.0 motor. Gezien de problemen met de 1.5 torretjes is dit zeker de betere keuze.

14. AvanS

AvanS Nieuw lid

weten jullie of er issues zijn met de productie van de Scala op het moment?
    Order is half juli bij de dealer geplaatst en dealer geeft aan nog geen leverdatum of indicatie af te kunnen geven. Hij verwacht zelf 2020 pas.

Thanks voor reactie alvast!

15. EdK

EdK Forumguru

Wel de Scala lijkt me geen verkoop topper momenteel ( volgens mij ben je één van weinige hier die er één besteld heeft )
    Dus dat 2020 zou in ergste geval begin januari dan zijn, maar kans is ook aanwezig dat je hem al half december dan kunt ophalen

16. Alpha

Alpha Forumguru Donateur

Tjah ik weet het niet. Overweeg zelf nu een Kamiq. Maar had toch ergens gehoopt dat de Scala en Kamiq iets van een Hybride motor hadden gekregen net als de Vision RS. Twijfel nu enorm of het nog wel slim is om een volledige benzine bak te kopen. Twijfel twijfel. Elektrisch is nog niet echt aantrekkelijk momenteel.

Overigens de verkoopcijfers van juli:

ŠKODA deliveries in July 2019
    (in units, rounded off, listed by model; +/- in per cent compared to July 2018):

ŠKODA OCTAVIA (28,800; -6.1%)
    ŠKODA KODIAQ (15,400; +25.2%)
    ŠKODA FABIA (15,200; +2.2%)
    ŠKODA KAROQ (13,700; +28.2%)
    ŠKODA RAPID (11,100; -22.2%)
    ŠKODA SUPERB (7,100; -31.9%)
    ŠKODA SCALA (4,100; – )
    ŠKODA KAMIQ (3,900; +81.1%)
    ŠKODA CITIGO (only sold in Europe: 3,500; -3.1%)

bron: https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/sales-july-2019

17. fanSkoda

fanSkoda Forumguru

Ik kijk(!) op dit moment naar een Scala 1.0 DSG bussines met nog wat opties.
    Maar somberheid troef qua interieurkleuren. In het buitenland meer interieurkleuren beschikbaar, maar ook niet altijd te configureren. Veel mogelijkheden in de folder zijn gemerkt met: In NL niet leverbaar. Tja.
    Nog even en het is net als Henry Ford: alle kleuren leverbaar, als het maar wel zwart is!

Van sommige optiepakketten wil ik slechts voor één ding, omdat de rest er al in zit in de Business uitvoering. Maar dan wordt wel de volle mep berekend voor alle accessoires.
    Tevens verschillen tussen wat de computer van de verkoper zegt, de folder én de prijslijst. De configurator geeft 2 eindprijzen op!

Want de opmerking dat deze als Golf-killer bestempelde auto geen écht succes zou worden, daar kan ik me ook wel in vinden. En dat zal tzt terug te vinden zijn in de mogelijke inruilwaarde?
    Een vertegenwoordiger zal eerder de Octavia kiezen, denk ik. De voorganger, de Rapid, werd ook niet in grotere aantallen verkocht.

Ik twijfel hevig of ik wel over moet stappen van m'n F3C - DSG met slechts 60K op de teller. Ook al is de geboden inruilprijs redelijk te noemen.

Alpha vindt dit leuk.
  18. Koentje

Koentje Lid Donateur

FanSkoda, ik herken jouw opmerkingen. Ik ben ook lang bezig geweest met het samenstellen van eenscala. dit heeft menig mailtje en telefoontje naar de dealer gekost en hij op zijn beurt weer naar Pon. Problemen met optiepakketten ook.
    en nog steeds. al je bij een Business Edition een een Business upgrade pakket neemt en dan een Image pakket, wordt je verplicht om ook het Emotion pakket te nemen ( volgens de configurator) Maar dat blijkt niet juist te zijn.
    De interieurkleur vond ik ook maar niks (Lee Towers goud) en die heb ik omgezet naar Latice grijs.
    Al met al lang bezig geweest maar ik denk dat ik er uit ben en heb op 17 juli de skoda Scala besteld.

Alpha en fanSkoda vinden dit leuk.
  19. fanSkoda

fanSkoda Forumguru

Als ex-inkoper lijd ik misschien aan beroepsdeformatie :pieker: dus ik ben met een stofkam als hooivork eens door alle gegevens gegaan.
    De configurator van de dealer, die voor ons op het net, de prijslijst én de folder met elkaar vergeleken.
    Resultaat? Ik werd er niet vrolijk van, te veel (financiële)verschillen c.q. onduidelijkheden.

Brief van 2 kantjes gecomponeerd, op de 2e pagina de uitdraai van de configurator voor ons op het Internet mét mijn be- & opmerkingen.
    Alleen al het feit dat de configurator zonder commentaar 2 verschillende totaalprijzen op het scherm tovert doet mij het ergste vermoeden én de moed in de schoenen doen zinken.

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van de dealer, en overweeg bij mogelijke aanschaf een bedrag af te trekken voor alle gespendeerde tijd wat bij een fatsoenlijk werkend systeem onnodig zou zijn. (En ik ben duuuuuuuur!!!)

Ohh, nog een belangrijk iets. Ze blijken 2 (twee) systemen naast elkaar te draaien. Mijn foutieve NAW- & mail-gegevens blijken wel te corrigeren te zijn, maar blijken door hun systemen niet te worden opgeslagen, noch tijdelijk geaccepteerd te worden. De fout blijft hardnekkig bestaan. Ook beloofde informatie van andere VAG-dealers heb ik nooit ontvangen, maar ik weet nu eindelijk ook waarom. Slordig, dat mag men wel stellen. :mad:
    Wat mij ook weer doet denken aan de pijnlijke transitie van de Pon-Skoda-app. Wat ook al een gebed zonder end bleek te zijn.
    Misschien krijg ik de Scala nu gratis?? :yeehaa::deuk:

grtssss

p.s.
    Deze chat is óók gruwelijk vervelend. Mijn tekst bij m'n avatar aangepast. 15 jaar ipv 10 jaar. Maar ook deze computer heeft blijkbaar een bloedhekel aan mij?? grrrr.

Laatst aangepast: 01-09-2019
    Peter-036 vindt dit leuk.
  20. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Oh? Had je dan opdracht gekregen voor zo'n vergelijkend onderzoek?
    Zo niet, dan is jouw vrijetijdsbesteding toch zeker je eigen verantwoordelijkheid? ;)

hemi24 en fanSkoda vinden dit leuk.

Deel deze pagina