Skoda van Jesse

jesse_s93

Donateur
Ik ben de trotse eigenaar van een Skoda Scala Sport Business in Steel Grey. Ik vind de auto standaard al een zeer mooie verschijning, maar wil toch graag wat kleine aanpassingen doen. Zoals onderstaande foto's heb ik de auto ontvangen:

Scala_front (small).jpg
Scala_back (small).jpg

Bij de bestelling had ik aangegeven dat ik de zwarte buitenspiegelkappen wilde hebben. Zoals uit de foto's blijkt zijn die niet geleverd. De dealer heeft deze na een aantal weken kosteloos omgewisseld, met onderstaand resultaat (tevens met winterset):

Scala_black_mirror (small).jpg

Na al die Sportlines hier op het forum gezien te hebben in combinatie met Steel Grey, kriebelde het toch ook wel om wat aan de chromen grille te doen. Het blijft een lease auto waardoor ik heb gekozen voor Removable Coating van merk X (hoogglans zwart). De hele bumper verwijderen ging me wat ver, waardoor ik heb gekozen om alles af te plakken:

Scala_grille.jpg

Met dit als eindresultaat (helaas nog niet gewassen..):

Scala_grille_black.jpg

Ik ben zelf erg blij met het resultaat. Ik wil ook graag het logo voorop nog vervangen voor een zwart exemplaar. Ik heb al wel gezien dat voor de Superb III en Octavia III logo's te verkrijgen zijn in het zwart met Steel Grey achtergrond. Dat lijkt mij erg mooi. Het logo van de Scala heeft een diameter van 90mm. Ik weet alleen niet of het logo van bijvoorbeeld de Octavia III zal passen. Weet iemand hier de diameter van? Ik kon het zo snel niet vinden.

Daarnaast zitten er nu nog chromen letters op de achterkant. Scala wil ik graag vervangen voor zwarte letters. Van de letters Skoda weet ik nog niet of ik die voor zwarte exemplaren wil laten vervangen. Ik heb het idee dat die letters volledig wegvallen tegen de donkere ruit. Dat zou ik ook weer zonde vinden. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden :)

Verder zit er een dashcam aan de voor- en achterkant en heb ik wat aanpassingen via OBDeleven gedaan. Zie hiervoor een apart topic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/vcds-mogelijkheden-skoda-scala.39909/

Update. Zie onderstaand het resultaat na een wasbeurt.

Scala_front.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Knappe bak! Ik ben benieuwd naar de eerste verlaagde Scala's met dikke velgen en dergelijke. Maar deze is echt al heel knap, chapeau:thumbsup:

Ook benieuwd hoe die coating gaat verouderen.
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Bedankt voor je reactie @VAG-man. Ik had inderdaad al op SuperSkoda gekeken, maar daaruit maakte ik op dat er verschillende afmetingen per model konden zijn. Er staat specifiek bij dat het niet 100mm is. Die van mij is 90mm. Als alle moderne Skoda's 90mm hebben, ga ik die van de Octavia bestellen :)

@WhiteSuperB , ik ben zelf ook wel benieuwd naar de coating. Mocht hij slechter worden, trek ik hem eraf en zal ik hem opnieuw aanbrengen. Ooit aangebracht op een dak van een oude Ford Ka (blanke lak liet los). Die heeft het uitgehouden totdat wij hem hebben verkocht (zeker 3 jaar).
 
Mooie auto met leuke aanpassingen. Het logo vervangen door een zwart met steel grey heeft echt een groot effect. Ipv een opgeplakt logo lijkt het dan echt 1 geheel. Ik ben er fan van.

Voor de achterkant zou ik zoals VAG-man aangaf 'Scala' eraf halen. Dat is strak en symmetrisch.
En 'S K O D A' zou ik dan weer wel in het zwart doen. Op mijn Brilliant silver Kodiaq wou ik eerst ook S K O D A verwijderen. Maar het chroom op het zilver is best subtiel. Strak van ver af en toch duidelijke letters van dichtbij.

Maar dit is mijn mening, doe vooral je eigen ding... je bent goed bezig. :thumbsup:
 

jesse_s93

Donateur
Klopt @VAG-man , maar ik wil graag het logo met de Steel Grey achtergrond, deze is volledig zwart. Die is er wel voor de Octavia III, Superb III en Fabia III. Moest ik alleen wel weten of dit dezelfde diameter is. Daar ben ik inmiddels achter, dus ik ga die van de Octavia bestellen.
 

Joti

Senior Member
Welkom Jesse, wauw ! mooi die grille:jaja:
Kan je de letters Skoda niet met dezelfde coating doen ? En letters Scala er af. Mooi strak met Steel grey.
Ik heb een keer de ingelegde letters van een Ibiza met plastidip behandeld, dat is heel lang mooi gebleven. Dat is dus zeker een optie.
 

jesse_s93

Donateur
Even een korte update. Het zwarte logo met steel grey achtergrond was binnengekomen. Ik ben er zelf heel blij mee. Het is het logo van SuperSkoda van de Octavia III. Via partslink24 zag ik dat het originele logo exact hetzelfde onderdeelnummer had als de Scala.

20200509_130326147_iOS.jpg
20200501_175216782_iOS.jpg

Op bovenstaande foto is ook goed te zien wat zonlicht met Steel Grey doet. Lijkt een heel andere kleur.

De zwarte letters Scala op de achterkant toch ook mee besteld. Van het weekend eens op de auto plakken. De letters Skoda wil ik nog gaan plastidippen. Bedankt voor de tip @Frank_Rapid Spaceback
 

De Stip

Forumguru
@jesse_s93 , je hebt een prachtig mooie wagen en juist door de details, is het een unieke auto geworden. Met smaak samengesteld en met zorg behandelt. Hou ik van! En je parkeert hem op een prima plek waardoor er geen deuren tegen je ride zullen botsen. Of heb ik dat niet goed waargenomen? :)

Welkom op ons forum en bedankt voor je introductie!
 

jesse_s93

Donateur
Haha @VAG-man , toen ik het huis kocht stond er dat ik voor het huis kon parkeren. Ik dacht dat ze daar dit mee bedoelde ;)

@De Stip , helaas was dit tijdelijk tijdens het demonteren en monteren van het logo. Dit is een paar stappen van de voordeur. Ik wilde het verlengsnoer (voor de föhn) niet over de weg heen leggen naar de parkeerplaatsen. Anders zouden alle auto's eroverheen rijden.
 

Henrik

Forumguru
Ha Jesse! Mooie wagen heb je. Je hebt precies hetzelfde gedaan als ik met mij Kodiaq, die ook steel grey is. Geen sportline, maar ik heb nu wel een zwarte grille, logo en spiegelkappen. Leuk om te zien. Goede smaak heb je ;)

Tussen twee haakjes: ik vind het wel een nare kleur om te wassen, vind je niet? Je ziet wel al het vuil zitten als je er dicht bij staat.
 
Bovenaan Onderaan