Skoda scala business edition en lagere modellen

The max

Nieuw lid
Hallo allemaal, ik en mijn vrouw willen een Skoda scala aanschaffen alleen twijfelen wij nog over het model.. wat zijn de grote verschillen tussen de business, selection en essence? Behalve de prijs.
Kunnen wij geld besparen met een lagere model en iets minder luxe dingen?

Alvast bedankt!

De configurator en de folders bieden denk ik vanaf het internet het beste inzicht in wat elke uitrusting te bieden heeft.
Besteedbaar budget of hoe je hem wil financieren en je persoonlijke voorkeuren zijn natuurlijk bepalend voor je keuze. Persoonlijk zou ik in "basis uitvoering" niet verder terug gaan dan de Selection. Deze is al "relatief" betaalbaar te configureren naar een bijna Business edition.

Ik heb zelf kortgeleden gekozen voor de nieuwe MonteCarlo met enkele opties in de lease, maar de Business Edition heb ik ook geconfigureerd en overwogen gezien zijn prettige zachte stoelen, mooie velours strook op het dashboard, koperaccenten en wat meer zakelijkere uitmonstering. De "beleving" van die uitrusting sprak mij aan. Het Panodak en de Matrix koplampen vond ik niet een must en had ik zelf niet als optie gekozen, maar zitten wel in de MC uitmonstering :cool:

Gezien ik mijzelf een maximaal budget (bijtelling) kwa lease had gegeven i.c.m. met de berekeningen in de Arval app en afspraken met mijn werkgever vond ik de "basis uitrusting" doorslaggevend om voor de MonteCarlo te kiezen. De MC had een hogere indicatieve restwaarde dan de Business volgens de app ook dat werd een makkie. Ik twijfelde aan de sportstoelen met vaste hoofdsteun, maar na en tijdens een proefrit met de nieuwe MonteCarlo uitrusting had ik een glimlach op mijn gezicht en dan weet ik voldoende.

Maar goed, mijn keuze is eigelijk niet echt vergelijkbaar to.v. zelf iets aanschaffen. Ik geef geld van een ander uit (lease met tankpas) en lever hem na maximaal 60 maanden weer in bij de rechtmatige eigenaar en dan kijk je met andere ogen naar een auto. Zelf zou ik nooit een nieuwe auto kopen, maar dat is een andere topic.

Laatst bewerkt:

Polvo

Actief lid
Grappig, ik heb dan wel niet de Scala, maar een Kamiq, maar ik ben juist om die sportstoelen afgeknapt op de Monte Carlo.
Maar ook de gewone stoelen in de business versie vind ik niet echt denderend, ik heb nog niet de juiste stand gevonden.
Zit nog te overwegen of ik er nog een kussen op zal doen.
En er zijn meer dingen die ik dan net over de top vind bij de MC, of gewoon niet mooi zoals de rode accenten.
Ik vind het rood/zwart gewoon niet mooi, maar smaken verschillen natuurlijk.

Rallye

Forumguru
Wat was er met die sportstoelen dan?

Een kussen op een autostoel is nooit goed. De stoel maakt deel uit van de veiligheid van de auto. Met een kussen schuif je bijvoorbeeld sneller onder de gordel door.

Polvo

Actief lid
Er zijn speciale kussens voor en voor het gordeldeel over de buik maakt het niks uit.
Waar ik tegenaan loop is de voorkant van de stoel, die loopt te veel omhoog.
De stoel hoger of lager zetten maakt niet veel uit, de stand van de zitting blijft gelijk, het achterste deel zou iets hoger moeten zitten.
De voorkant van de stoel drukt onder tegen de benen aan en dat is zeker voor lange ritten niet prettig.
Ik kan er voor zorgen dat mijn benen ook verder omhoog komen, maar dan zit ik te dicht op het stuur.
Bij de MC was dit nog een graat erger.
Nu ben ik niet erg lang, voor lange mensen is het misschien niet zo'n probleem.

Rallye

Forumguru
Van de meeste VAG auto’s ken ik dat het laatste zetje naar onderen alleen de achterkant naar beneden zet - dan heb ik daar wel last van. Verder nooit.

Bovenaan Onderaan