De configurator en de folders bieden denk ik vanaf het internet het beste inzicht in wat elke uitrusting te bieden heeft.
Besteedbaar budget of hoe je hem wil financieren en je persoonlijke voorkeuren zijn natuurlijk bepalend voor je keuze. Persoonlijk zou ik in "basis uitvoering" niet verder terug gaan dan de Selection. Deze is al "relatief" betaalbaar te configureren naar een bijna Business edition.
Ik heb zelf kortgeleden gekozen voor de nieuwe MonteCarlo met enkele opties in de lease, maar de Business Edition heb ik ook geconfigureerd en overwogen gezien zijn prettige zachte stoelen, mooie velours strook op het dashboard, koperaccenten en wat meer zakelijkere uitmonstering. De "beleving" van die uitrusting sprak mij aan. Het Panodak en de Matrix koplampen vond ik niet een must en had ik zelf niet als optie gekozen, maar zitten wel in de MC uitmonstering
Gezien ik mijzelf een maximaal budget (bijtelling) kwa lease had gegeven i.c.m. met de berekeningen in de Arval app en afspraken met mijn werkgever vond ik de "basis uitrusting" doorslaggevend om voor de MonteCarlo te kiezen. De MC had een hogere indicatieve restwaarde dan de Business volgens de app ook dat werd een makkie. Ik twijfelde aan de sportstoelen met vaste hoofdsteun, maar na en tijdens een proefrit met de nieuwe MonteCarlo uitrusting had ik een glimlach op mijn gezicht en dan weet ik voldoende.
Maar goed, mijn keuze is eigelijk niet echt vergelijkbaar to.v. zelf iets aanschaffen. Ik geef geld van een ander uit (lease met tankpas) en lever hem na maximaal 60 maanden weer in bij de rechtmatige eigenaar en dan kijk je met andere ogen naar een auto. Zelf zou ik nooit een nieuwe auto kopen, maar dat is een andere topic.