Skoda ruikt soms naar olie.

PD1LOI

Lid
We hebben bij de APK keuring gelijk maar de grote beurt gegeven. De motor was in een zeer goede staat volgens de monteur. Maar toch ruik ik bij bepaald momenten een oliegeur dat stinkt gewoon, hoe kan dit en waar komt dit vandaan. Het is niet elke keer maar komt wel voor.
 

Thijs4motion

Forumguru
oliegeur na de onderhoudsbeurt? kans groot dat je monteur wat olie geknoeid heeft.
als het al langer is kan het meerdere oorzaken hebben
lekkende kleppendekselpakking, problemen met carterventilatie
 

PD1LOI

Lid
Het zou i.d.d kunnen dat de kleppendekselpakking vervangen moet worden, daar is niet naar gekeken neem ik aan. en zoiets zou ik zelf nog kunnen vervangen.
 

Tees

Donateur
De belangrijke vraag die @Thijs4motion stelde was of t al langer is, of pas sinds de onderhoudsbeurt. Beetje olie knoeien is snel gebeurd weet ik ook uit eigen ervaring, dus als dat t is, is t ook weer snel over. Als t daarvoor ook al was, dan kan je idd naar de andere dingen kijken die genoemd werden.
 

PD1LOI

Lid
Om eerlijk te zijn was het voor die tijd ook al zo. maar het komt niet zo vaak voor, vooral als je even wil inparkeren of in die trend dan ruik de olie lucht. Daarna niet meer als je de motor gewoon stationair laat draaien. Olie verbruik is gewoon normaal.
 

Tees

Donateur
Als t heel af en toe is en weinig tot geen olieverbruik, dan zou ik zelf het nog even aankijken. Dit kan best een project worden, omdat het maar de vraag is waar t precies vandaan komt.
 

EdK

Forumguru
vooral als je even wil inparkeren of in die trend
Maw als je hem dus in zijn achteruit zet ?
Ja dan moet je ventilatie op recirculatie overgaan ( ventilatie gaat harder blazen ook ) zodat je geen uitlaatgassen je cabine intrekt.
En als in die stelmotor van de recirculatie iets hapert dan zou het kunnen zijn dat je wat olie lucht de cabine inkrijgt ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan