Skoda Roomster 1.6

Ik heb donderdag de Roomster op kunnen halen. Ondertussen zit de eerste 600 kilometer erop. Wat een lekker bakkie is het toch. Hij rijdt heerlijk en ik vind 'm ook stukken lekkerder rijden dan de Fabia
smile.gif


Hierbij ook wat foto's
smile.gif

Ben er net even voor naar de boulevard gereden en ik hoop dat ze gelukt zijn
wink.gif

Je krijgt toch best wat aandacht in zo'n Roomster
laugh.gif



Het bekende C achterlicht (je ziet 'm alleen beter in het donker)

Lampen met corneringfunctie:

Enkele shots van het interieur:
 
Jazeker
smile.gif

Ik heb er geen klachten over. Even een beetje oefenen met de instellingen en er komt nu een lekker geluid uit zonder storingen.
 

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Martijn85</font><hr />

Jazeker
smile.gif

Ik heb er geen klachten over. Even een beetje oefenen met de instellingen en er komt nu een lekker geluid uit zonder storingen.

[/ QUOTE ]

Maw je hebt de bijgeleverde manuals gelezen ???
Joh je bent vandaag de dag een unicum als je deze inderdaad gelezen hebt !!

Maar heb jij ook dat als je raam na een regenbui opendoet dat er een plensje water naar binnenkomt ??
Hier heb ik namelijk last van, althans is me nu 2 keer overkomen en dit komt dus niet vanwege lekkages !!

Wens je ook veel rijplezier met je Roomster !!!
 
Ik heb niet de manual gelezen nee. Ik heb bij de dealer de uitleg gekregen over hoe hij werkte en de rest heb ik zelf een beetje bekeken. Ik lees die boekjes nooit echt door
smile.gif


Ik heb m'n raam niet opengehad na een regenbui al heb ik wel dat als ik de deur opendoe dat er een hoop water wegloopt bij de deur. Gelukkig niet de auto in overgens.
 

sador

Donateur
Donderdag is het zover, dan kan ik mijn Roomster ophalen, zullen we meteen de Dance radio uitproberen.
 
Er zit (tenminste bij mij) geen Nederlandse handleiding voor de Dance radio bij
smile.gif


Ben je al een beetje zenuwachtig voor donderdag?
laugh.gif
Alvast veel veilige kilometers toegewenst!
 

sador

Donateur
Kan bijna niet wachten, ik vond tijdens het proefrijden de Roomster beter rijden dan mijn huidige Fabia.

En het mooiste is misschien nog dat mijn ouders na heel veel jaren VW te hebben gereden nu ook overstappen op een Skoda Roomster.
 

Sant

Lid
Wens je ouders maar alvast proficiat met hun keuze.
Ik maak de stap van een Scenic naar de Roomster. Spijt van deze keuze zal ik naar verwachting niet krijgen. Ook al ben ik best wel tevreden over de Scenic.
Mijn Roomster Style 1.6v Dance Tiptronic Climatronic is een week geleden besteld. Nu nog ca 7 lange weken wachten.

Vandaag overigens een tweetal mooie Roomsters zien rijden!!

Wat weet jij van het feit dat er geen nederlandstalige handleiding bij de Dance radio wordt geleverd?
 

Sant

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Martijn85</font><hr />

Maar heb jij ook dat als je raam na een regenbui opendoet dat er een plensje water naar binnenkomt ??
Hier heb ik namelijk last van, althans is me nu 2 keer overkomen en dit komt dus niet vanwege lekkages !!



[/ QUOTE ]

Wat weet je al van de oorzaak van deze wateroverlast?
 
Is gewoon door de regenval gekomen.. Dat water werd kennelijk gewoon ergens "bewaard" en dat stroomde weg zonder dat ik er nat van werd ofzo overgens
smile.gif
 

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Sant</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Martijn85</font><hr />

Maar heb jij ook dat als je raam na een regenbui opendoet dat er een plensje water naar binnenkomt ??
Hier heb ik namelijk last van, althans is me nu 2 keer overkomen en dit komt dus niet vanwege lekkages !!



[/ QUOTE ]

Wat weet je al van de oorzaak van deze wateroverlast?

[/ QUOTE ]

Dat t inderdaad opgehoopt regenwater is dat inderdaad gewoon buiten blijft en dus niet binnen ( zoals fabia probleem ) Frappante is wel dat als je ervoor je deur opendoet je er geen last van hebt en als je 3 a 4 minuten hebt gereden dat je t probleem ook niet meer hebt !!
Het is echt bij stilstand en een nacht regen en je meteen je raam opent om je sigaret ( zonder filter ) bv weg te gooien !! Ja optie asbak was me te duur !!!
Maar kort samengevat niets ernstigs dus dat water en geen reden om je zorgen te maken !!


Pffff je zal nog maar moeten wachten op je Roomster
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Sant</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Martijn85</font><hr />

Maar heb jij ook dat als je raam na een regenbui opendoet dat er een plensje water naar binnenkomt ??
Hier heb ik namelijk last van, althans is me nu 2 keer overkomen en dit komt dus niet vanwege lekkages !!



[/ QUOTE ]

Wat weet je al van de oorzaak van deze wateroverlast?

[/ QUOTE ]

Dat t inderdaad opgehoopt regenwater is dat inderdaad gewoon buiten blijft en dus niet binnen ( zoals fabia probleem ) Frappante is wel dat als je ervoor je deur opendoet je er geen last van hebt en als je 3 a 4 minuten hebt gereden dat je t probleem ook niet meer hebt !!
Het is echt bij stilstand en een nacht regen en je meteen je raam opent om je sigaret ( zonder filter ) bv weg te gooien !! Ja optie asbak was me te duur !!!
Maar kort samengevat niets ernstigs dus dat water en geen reden om je zorgen te maken !!


Pffff je zal nog maar moeten wachten op je Roomster

[/ QUOTE ]

Als de auto flink in de was staat, blijft het water er als grote druppels op liggen. Bij de eerste bocht stroomt de boel dan naar binnen. Dit is met alle auto's zonder regengootje langs het dak (en dat zijn er niet veel meer)
 

Sant

Lid
He he het valt dus gelukkig mee met die waterval de auto in! Bedankt voor de informatie.
En wie kan meer vertellen over de wel of juist niet beschikbaar zijn van de nederlandsetalige handleiding bij de Dance radio??
 

Mark

Banned
Achter de nederlandstalige handleiding voor de Dance radio heb ik ook geinformeerd, had een boekje met alle talen behalve het nederlands.
De dealer heeft alle mogelijke kanalen benaderd maar er er is gewoon geen nederlandse handleiding voor.
De Dance radio vind ik wel goed, al zijn de mogelijke functies erop wel beperkt.
 

johann

Lid
Dus niet zoals bij mijn Polo, en de Golf IV van mijn buurvrouw, dat bij erge regen of sneeuw, je een plens water cq sneeuw op je stoel hebt liggen?
 

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: johann</font><hr />

Dus niet zoals bij mijn Polo, en de Golf IV van mijn buurvrouw, dat bij erge regen of sneeuw, je een plens water cq sneeuw op je stoel hebt liggen?

[/ QUOTE ]

Nee bij regen is het niet zoals bij je polo dat je dan kunt zwemmen in je auto vanwege het vele water !!
En sneeuw zou ook bij jou niet naar binnen mogen komen want een ieder behoort volgens de wetgeving zijn auto volledig sneeuwvrij te maken voor je ook maar een meter rijdt , dus ook alles van t dak af !
 
Bovenaan Onderaan