Skoda rijden voor het eerst

Dreamdude

Nieuw lid
Hallo ik ben nieuw hier dus zal me maar even voorstellen..
Nickname: Dreamdude
41 jr

Na 9 jaar een VW Passat 1.8T te hebben gereden werd het tijd voor een nieuwe auto.
Mijn oog is gevallen op een Skoda Octavia 1.4TSI uit 2009 en die ga ik volgende week vrijdag ophalen.
Dus als er iemand tips heeft waar ik op moet letten bij de aanschaf van de auto dan zijn deze welkom.
De uitvoering is een 1.4TSI business met bouwjaar 8-2009 met 70.000km

Zodra ik de auto heb zal ik een paar foto's plaatsen.

mvg,

D

Noord26

Forumguru
Ik begrijp je vraag even niet. Want je vraagt waar je op moet letten bij aanschaf, terwijl je hem al gekocht hebt?

Welkom!

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf!
we kunnen je hooguit tips meegeven voor de aflevering want aanschaf heb je toch al gedaan?
Zelf vind ik de Octavia met de 1.4 TSI motorisering meer als voldoende! Vlot genoeg en voldoende koppel.
Welke kleur? Combi of hatchback? Opties?
Een fot wordt hier op het forum altijd gewaardeerd.

sitechris

Donateur
Ik heb 3 jaar gereden in een Octavia 1.4 TSI. Een fijne en probleemloze auto. Hij zit goed (belangrijk!), is stil, redelijk zuinig, de TSI is lekker soepel en voelt aan als 150 pk en biedt voldoende comfort. En in 125.000 km geen mankementjes gehad.

Minpuntjes: de auto rijdt wat saai, de rechtuitstabiliteit is niet top en de standaard audio is een verschrikking. Dus als je standaard 15/16 inch ballonbanden hebt, dan zou ik mss grotere velgen en een verlaging overwegen, komt volgens mij de wegligging en rechtuitstabiliteit wel ten goede. En als je de standaard audio hebt met alleen speakers voor, dan zou ik deze zeker upgraden.

Maar al met al ben ik zeer positief over de Octavia.

Dreamdude

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik heb hem nog niet gekocht, maar alvast vast laten zetten voor mij en het ziet er naar uit dat ik de auto wel zou kopen vandaar dat ik zei hem vrijdag op te halen.
Uitvoering: 1.4TSI Ambition Business Hatchback donker grijs, 16" standaard velgen, swing audio installatie, carkit, enz..
Kan niet wachten tot ik hem heb.

Bovenaan Onderaan