Skoda rijden, dat is genieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Vandaag voor de eerste keer lekker ver kunnen cruisen met de Skoda, komende van een Peugeot en een Opel kan ik enkel zeggen, wauw!

Op hogere snelheid ondervond ik amper windgeruis of banden geruis ( liggen nochtans 18'rs met brede band onder ) in de cockpit, ik heb echt immens genoten van het algemeen comfort, gaande van vering en het uitvlakken van oneffenheden in het wegdek, tot het extreem soepele sturen, en van de eenvoud en intuïtieve bediening van alle toeters en bellen in de cockpit.

Dit is een wagen die zich echt laat rijden en je als bestuurder in de watten legt. Het was lang geleden dat ik met zo'n brede smile op mijn smoel heb gereden, dit voelde echt als thuiskomen ( hoe gek dat ook klinkt ), jammer dat het me 8 jaar gekost heeft om deze stap te zetten!

Ik heb misschien één puntje van "kritiek", en dat is het feit dat de wagen soms wat loom is onder een bepaald aantal toeren, de 1.6 tdi met 105 pk is nipt voor zo'n zware wagen. Maar op hogere toeren gaat hij dan weer enorm goed, binnenkort laten chippen zodat ik wat meer gespreid koppel en vermogen heb, en dan is dat kleine detail ook verholpen.

Ik zit hier eigenlijk nog steeds met een lach op het gezicht, puur van het genot en plezier dat de Skood mij vandaag gegeven heeft, en het is ook nog eens een echte eyecatcher die de nodige hoofdjes doet draaien. Het is een wagen waar je met trots in rondtoert!

Grts Jefrey. :jaja:

Henrik

Forumguru
Ik vind het leuk om je enthousiasme te lezen @WhiteSuperB
Tod dat je zo enthousiast bent over het comfort, de rust van de wagen. Ik kan me dat goed voorstellen in jouw Superb. Je hebt, zo lijkt het, in ieder geval een goede keuze gemaakt. Geniet er maar van!

JeSko

Forumguru
@Henrik

Ik ben zeer zeker enthousiast, en erg gelukkig met de uiteindelijke keuze die ik voor Skoda gemaakt heb. Ik heb ooit al eens bijna een Octavia gekocht, maar dat is toen helaas niet doorgegaan op het laatste moment. Bedankt Henrik!:thumbsup::D

brepus13

Forumguru
Ik zag ergens een 30% korting actie bij VAG techniek, heel erg aan te raden ( al zijn er meerdere goede tuning bedrijven natuurlijk ). Ik heb vorige week een weekje in een standaard Octavia 1.6 TDI gereden (110pk) en kan gerust zeggen dat mijn superb een veel mooiere kracht opbouw heeft en een stuk sneller is (of voelt ) ondanks dat hij ruim 200kg zwaarder is.

Edit: even gecheckt op hun site maar is nu idd 30% korting op stage 1

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@brepus13

Klopt die actie heb ik ook gezien, gechipt voor dacht ik een 310 euro met 5 jaar garantie. Het is niet dat mijn Superb sloom is, want als ik hem plat duw gaat hij even echt heel goed door, maar dan moet ik hem wel plat duwen, onder die stand van het gaspedaal zou ik inderdaad wat meer punch willen.

brepus13

Forumguru
Het is echt een heel groot verschil bij de 1.6 TDI... je mag de mijne (zolang ik hem nog heb ) wel een keer proberen mocht je in de buurt wonen.

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ik woon in Meerhout, Belgie, bedankt voor het aanbod maar ik rijd nooit met andermans auto, je weet nooit wat er kan gebeuren zelfs tijdens zo'n kort testritje. Maar ik waardeer het vertrouwen! Ik geloof zo al dat het een groot verschil is, iedereen hier op het forum staaft dat en prijst vagtechniek voor die fase 1 chip. Dus ik ga er zowiezo voor gaan, ik weet alleen nog niet wanneer juist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan