Skoda ook in 2007 actief in autosport

Skoda blijft ook volgend jaar actief in de autosport en is druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe rallywagen voor de S2000-categorie. De raad van bestuur van SkodaAuto heeft de plannen goedgekeurd om van start te gaan met de ontwikkeling van die nieuwe rallywagen. Die zal gebaseerd zijn op de volgende generatie van de Skoda Fabia, die begin volgend jaar zal worden gelanceerd.

"Het jaar 2007 zal gewijd worden aan de ontwikkeling en tests van de nieuwe Skoda voor de S2000-categorie, die de komende jaren veel kans maakt om de meest aantrekkelijke categorie in de rallywereld te worden. Het doel van SkodaAuto is een wagen ontwikkelen die betaalbaar is voor meer privéteams of voor nieuwe jonge talenten, en dat zowel op nationaal als op internationaal niveau", klinkt het bij Skoda. "Als de WRC-wagens in de nabije toekomst uit de nationale rallykampioenschappen zouden worden uitgesloten, zal de Fabia S2000 een uitstekend alternatief bieden voor klanten over de hele wereld."

François Duval
Ondertussen wil SkodaAuto het privéteam van Jan Kopecky de kans geven om in 2007 met de Fabia WRC deel te nemen aan het WK Rally. Er wordt nog onderhandeld over de details van de samenwerking. Kopecky wel, François Duval niet of voorlopig niet... Bij de invoerder houdt men de lippen stijf op elkaar. Karl Knuts: "Het is duidelijk dat Skoda kiest voor het team van Kopecky, niet voor het First Motorsport team van Willy Collignon. Dit seizoen was er een nauwe samenwerking tussen Skoda en het Belgische First Motorsport team. Daar komt dus jammer genoeg een einde aan. Of dat gevolgen heeft voor François Duval, kan ik niet zeggen. We werken aan alternatieven, bewandelen andere pistes, maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen."

François Duval reageert koel op het nieuws. "Willy Collignon zoekt sponsors om een wagen in te zetten, zo ver staan we op dit moment. Of er nog andere pistes zijn? Ja, die blijven nog een tijdje geheid. Ik kan daar nu nog niets over zeggen, dat is iets voor begin 2007. Vandaag kan ik nog niet zeggen of ik al dan niet aan de start zal staan van de Monte Carlo over enkele weken." (belga/ www.hln.be )

Hetzer

Forumguru
waar gaan ze mee rijden de Fabia-2 WRC?
rockon.gif

Bijlagen

• 42000-M-roomster6wrc.jpg
    42000-M-roomster6wrc.jpg
    26,6 KB · Weergaven: 34

ougie

Forumguru
Voor de echte Skoda autosport liefhebber is er weer hoop, met een van Neerlands beste knallers, http://www.rallysport.nl/index.php?module=nieuws&id=1666
27-28 april, de rally Hulst Zeeuws Vlaanderen, wij gaan er heen, met de sleurhut natuurlijk. Het hele gebeuren duurt 2 dagen en tussendoor even naar huis is geen mogelijkheid. Hopelijk is er buiten te Toyota's, bij de stal van Erik Wevers iets te zien van hun nieuwe aanwinst(en).

Bovenaan Onderaan