Skoda online kopen?

CaseyBasey

Actief lid
Bij het googlen kwam ik de site skodakopen.nl tegen. Je kunt daar online je Skoda samenstellen en vervolgens bestellen, ogenschijnlijk met een bepaalde korting.
Heeft iemand ervaringen met op deze wijze een nieuwe auto kopen?

RogerS

Forumguru
Is van dezelfde organisatie als http://www.nieuweautokopen.nl

Ik heb deze website gebruikt om de offerte, inclusief inruil, te vergelijken met de lokale dealer. Na onderhandelen was de lokale dealer 170 Euro duurder en toen heb ik besloten om de lokale dealer de opdracht te gunnen.

Let op: Een zeer belangrijk punt zijn de volgende kleine "lettertjes" die NAK hanteert "nieuweautokopen.nl kan niet voorkomen dat een aantal aktie uitvoeringen van diverse merken een andere kortingsopbouw hebben dan op onze site gepubliceerd. Het betreft de zogenaamde "business" uitvoeringen die na een offerte of een bestelling onderwerp kunnen zijn van een lagere dan gepubliceerde korting."

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb volgens mij alle "kleine lettertjes" op de site van nieuweautokopen.nl gelezen, maar ben de opmerking over eventuele lagere korting niet tegengekomen, ook niet bij de voorwaarden en garantie.
Of krijg je dit pas te lezen als je een offerte hebt aangevraagd?

RogerS

Forumguru
Dit stond er onderaan in een herinnering email van een offerte:

Ofschoon de informatie op deze website met de grootste zorg is samengesteld, aanvaardt nieuweautokopen.nl geen aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden of onvolledigheden van de op de website opgenomen informatie, prijsopgaven en/of overige calculaties. Aan de verstrekte informatie, actualiteit van verstrekte informatie, aanbevelingen en berekende waarden kunnen geen rechten worden ontleend.
nieuweautokopen.nl kan niet voorkomen dat een aantal aktie uitvoeringen van diverse merken een andere kortingsopbouw hebben dan op onze site gepubliceerd. Het betreft de zogenaamde "business" uitvoeringen die na een offerte of een bestelling onderwerp kunnen zijn van een lagere dan gepubliceerde korting. Tevens behouden wij het recht voor om alle BPM wijzigingen en andere prijswijzigingen achteraf te kunnen doorbelasten. Bij prijswijzigingen vanuit de fabrikant kan er eventueel sprake zijn van prijsgarantie, echter dit is niet bij elk merk het geval.

In hetzelfde kleine lettertype en "duidelijke" kleur zoals hierboven....

van_der_P

Senior Member
Op deze manier een auto kopen is alleen intessant als je niets heb in te ruilen.
Ik kreeg een half jaar geleden meer dan 2000 euro minder terug, dan ik nu gekregen heb, bij een garage.

Captain Hook

Forumguru
Laatst ook geprobeerd bij nak.
Ze geven een goede korting (lijkt zo), maar vervolgens geven ze duizenden euro's minder (!) dan de ANWB koerslijst waarde terug, voor je inruilauto.
Ja, zo kan ik ook korting geven... :bye:

In mijn geval, was het absoluut niet interessant en een onrealistisch voorstel. :biggthumpdown:

namleop

Actief lid
Half juni heb ik ook nieuweautokopen.nl ontdekt, en de Fabia Greenline die ik wilde kopen had redelijk wat korting. Hier een offerte opgevraagd en deze werd ook nagebeld, ging allemaal erg netjes.

Ik ben vervolgens ook bij de Skoda-dealer (Holsch, Lelystad) gaan kijken, en daar werk ik ook perfect geholpen, aardige lui. Echter zij boden nogal weinig voor mijn inruilauto, overigens netzoveel als nieuweautokopen.nl. Uiteindelijk heb ik mijn auto via marktplaats verkocht voor 5100 ipv de 4000 die zij boden.

Zonder inruil kon Holsch niet de korting geven die nieuweautokopen wel kon, dus ik heb de auto daar besteld. Wel spannend, zo via internet, telefoon en e-mail. Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Wat heb ik besteld: een Fabia Combi 1.2tdi Greenline, incl elek.ramen achter, autom.airco, armsteun, metallic lak, maxidot, klein leder en rijklaarmaakkosten voor 16.939 euro. Dat vond ik wel een goede deal.

Kan de auto ophalen in Almere (daar werk ik ook), maar hij kon voor hetzelfde geld worden thuisbezorgd. Levering staat gepland voor 24-09-10. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. met de aflevering loopt.

Heeft nog iemand zijn/haar auto hier besteld? Of andere ervaringen? Ik ben benieuwd.

peperskoda

Forumguru
Wat NAK doet is feitelijk hetzelfde als een dealer doet. Alleen de dealer verwerkt de korting die je krijgt in je inruilprijs en dat doet NAK niet. Je krijgt korting op het te bestellen voertuig en je ruilt(verkoopt eigenlijk aan hen) daarnaast je auto in. Deze gaat in de meeste gevallen rechtstreeks naar een opkoper.

namleop

Actief lid
Dat klopt, die inruilers gaan rechtstreeks naar de handel. Daarom vond ik het zo jammer dat ik bij de dealer niet meer voor mijn auto kreeg dan bij NAK.

Maar wanneer je niets inruilt is het dus best de moeite waard.

Bertm

Actief lid
Ik heb de auto wel bij Holsch besteld, toevallig ook vrijdag 2 juli. Goeie ervaringen. Heb nog twee keer een verandering door gegeven. Geen probleem en/of geiriteerde reactie.
Heb de in te ruilen auto ook via marktplaats verkocht. Ben ook bij andere dealers in Lelystad geweest.
Die boden ongeveer het zelfde.

Levering in week 38 dus ook uiterlijk 24 september.

Bertm

Actief lid
Is toch € 500 goedkoper. Maar bij wie moet je nu zijn als je een probleem hebt.
Is dat het waard? Krijg je bij een hardnekkig probleem bijvoorbeeld tijdelijk een leen auto?

clapton

Senior Member
Mijn Yeti is er ook gekomen via nieuwe autokopen.nl. Na een intro bij Pon en twee offertes door Skodadealers, bleek ik 1500 euries voordeliger bij NAK. Auto is gewoon door dealer afgeleverd en is reguliere Nederlandse auto inclusief de door mij bestelde extra's.
Vanzelfsprekend had ik de opdracht graag aan een van de door mij lastig gevallen :) dealers gegund, we konden echter niet tot elkaar komen. Ja dan blijft € 1500,- veel geld.
Ik denk dat nieuwautokopen.nl een ruimer netwerk heeft voor de afzet van de door hun ingenomen inruilers. Inruil is overigens tot stand gekomen op basis van één digitale foto en afschrift kentekenbewijs.
<namleop> Aankoop is zeer goed verlopen, op het laatste moment heb gekozen om de auto toch maar zelf op te halen bij de dealer i.p.v. hem thuis te laten bezorgen. Was namelijk toch wel nieuwsgierig hoe de dealer met de auto omging. De auto stond keurig opgesteld in de showroom en ik kon hem zelf naar buiten rijden. Mijn kinderen hebben beiden ook een auto via NAK gekocht en ook daar geen bijzonderheden. Je kunt gerust zijn

namleop

Actief lid
Leuk te horen Clapton, dat alles goed is verlopen. Ik haal de auto niet bij een dealer op maar bij NAK in Almere, ik werk ook in Almere-Stad. Er is inderdaad gezegd dat alle garantie en service bij de gewone dealers kan worden uitgevoerd.

Ik heb dus ook erg prettige ervaringen met de Skoda dealers (in Almere en Lelystad) maar het prijsverschil was er toch wel (niet 1500 euro! helaas :).

Bij welke dealer heb je de auto opgehaald?

clapton

Senior Member
Namleop, ik heb de auto in de Meern kunnen ophalen, ik denk dus in het hart van de leeuw. Ik had een Honda ter inruil en ik denk dat de Skodadealers daar niet goed mee uit de voeten konden. Alhoewel ik in Gouda een dealerschap vond dat zowel Skoda als Honda vertegenwoordigde, was ook deze dealer niet in staat hetzelfde te bieden.

Interessant, al die ervaringen met online kopen. Ik heb mijn Skoda (Fabia Combi Greenline) ook bij nieuweautokopen.nl besteld, en pas geleden opgehaald. Zeker geen spijt van. De totaalprijs inclusief inruil was veel beter dan bij de lokale dealer. Het hele levertraject verliep ook prima. Alleen andere banden gemonteerd dan besteld, maar ook dat is keurig opgelost. Ik zou hier altijd een offerte aanvragen. Daarna kun je altijd nog beslissen wat je doet.

Ik hoop dat online kopen een succes gaat worden. De autobranche kan wel wat innovativiteit gebruiken op dit punt.

Bovenaan Onderaan